سلامت

رنگ آبی کرونا بار دیگر به گیلان بازگشت

به گزارش خبرنگار یولن، بر این اساس شهرستان املش که هفته گذشته در ارزیابی نرم افزار ماسک از آبی به زرد تغییر رنگ داده بود، پس از یک هفته دوباره به رنگ بندی آبی پیوست.

همچنین شهرستان رودسر که دوشنبه هفته گذشته بر اساس اعلام نرم افزار ماسک از زرد به نارنجی تغییر رنگ داده بود بار دیگر به رنگ زرد درآمد.

اما شهرستان رودبار که پیشتر از زرد به نارنجی تغییر رنگ داده بود، نتوانست در ارزیابی جدید وارد رنگ بندی زرد شود و همچنان نارنجی ماند.

بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک باقی شهرستان های استان گیلان شامل سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، ماسال، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، شفت، صومعه سرا، فومن، بندرانزلی، تالش، آستارا ، رضوانشهر زرد هستند.

در موج پنجم کرونا تعداد بستری های مبتلا به بیماری کووید ١٩ به نزدیک ٢ هزار و ١٠٠ نفر رسیده بود اما از اوایل شهریور ماه روند نزولی گرفت اما طی چند هفته اخیر به ویژه هفته گذشته با افت و خیزهایی همراه است به طوری که یکشنبه گذشته بستری های روزانه به ١٠١ نفر رسید اما بعد از آن طی روزهای اخیر روند کاهشی دارد. 

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون ٣٠٣ بیمار مبتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان بستری هستند که اوایل هفته گذشته یکشنبه به بیش از ۳۶۰ نفر رسیده بود.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از مسافرت و دورهمی تاکید می شود.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا