سمنان

روایت جالب هدیه پادشاه سعودی به قاری خردسال ایرانی!

روایت جالب هدیه پادشاه سعودی به قاری خردسال ایرانی!

به گزارش یولن از شاهرود، «کاظم مقدس»، از فرماندهان دوران دفاع مقدس در یادواره شهدای عملیات والفجر ۳ به شهید «کریم حیدریان»، از شهدای مظلوم در مزار شریف افغانستان اشاره و اظهار کرد: این شهید در ۱۷ مردادماه سال ۱۳۷۷ به دست طالبان در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه شهید حیدریان پاسدار بود و از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ در سپاه ارومیه حضور داشت، افزود: شهید در این سه سال زندگی، شرایط سختی را تجربه کرد و با وجود گروه‌های محارب نظام، همیشه در تعقیب و گریز بود.

مقدس با اشاره به خاطرات همسر این شهید از تشرف به مکه مکرمه در تیرماه سال ۱۳۷۷ اظهار کرد: این شهید با کاروانی که اکثر در افغانستان شهید شدند، حضور داشت؛ اما دولت سعودی اجازه پرواز به آنها نمی‌دهد و در اقدامی غیرمنتظره، فردای آن روز اجازه پرواز داده می‌شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: علت این امر هم این بود که «محمدحسین طباطبایی»، حافظ قرآن خردسال کشورمان به عربستان می‌رود و با قرائت خود، پادشاه عربستان برای او اسباب‌بازی تهیه و اهدا می‌کند.

وی تصریح کرد: این قاری خردسال میلی به اسباب‌بازی نشان نمی‌دهد و پادشاه عربستان به او می‌گوید اگر خواسته‌ای دارید، بیان کنید که درخواست می‌کند یک کاروان جامانده ایران را اجازه دهند به سفر حج مشرف شوند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس می‌گوید: در نهایت، این اتفاق رخ می‌دهد و شهید حیدریان در آن کاروان به مکه مکرمه مشرف و بعد هم در مزار شریف به فیض شهادت نائل می‌شود.

مقدس با تشریح جریان شهادت شهید کریم حیدریان و یارانش به نقل از الله‌داد شاهسوند، تنها شاهد زنده از واقعه کنسولگری ایران در مزار شریف تأکید کرد: این شهید تا آخرین لحظه شهادت در دفاع از نظام تلاش و تمام اسناد کنسولگری را امحا می‌کند و بعد، وی را در کنار بقیه کادر این مقر به شهادت می‌رساندند.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا