فرهنگ و هنر

روایت یک نویسنده از قلب ناقص پسرش و آزمایش سخت الهی+ فیلم

روایت یک نویسنده از قلب ناقص پسرش و آزمایش سخت الهی+ فیلم

به گزارش یولن، مهناز فتاحی، بانوی نویسنده کرمانشاهی که شنبه ۳ اردیبشهت مهمان ویژه برنامه «دعوت» در شبکه اول سیما بود، مادری است که از آزمایش سخت الهی سربلند بیرون آمده است.

وی در این برنامه از کتاب «قلب کوچک سپهر» که مبتنی بر تجربه واقعی خودش بوده می‌گوید و اینکه پسرش «سپهر» که حالا بزرگ شده و به زندگی طبیعی خود ادامه می‌دهد، ثمره سال‌ها صبوری مادرانه اوست. 

کتاب «قلب کوچک سپهر» که حدود یک دهه از چاپ اول آن توسط انتشارات سوره مهر می‌گذرد، روایت واقعی از زندگی مهناز فتاحی (نویسنده کتاب) و پسرش سپهر است که با قلب ناقص به دنیا آمده و هیچ کس جز مادر امیدی به زنده بودنش نداشته.

حضور نویسنده کتاب «قلب کوچک سپهر» در این برنامه بهانه‌ای شد تا با وی به گفت‌و‌گو نشسته و از تجربه نگارش این اثر بپرسیم.

فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار کتاب و ادبیات یولن با بیان اینکه حق مطلب درباره این کتاب ادا نشده و تنها یک نوبت توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده گفت: همواره خواسته‌ام پویشی راه‌اندازی کنم تا بتوانم این کتاب را برای امیدبخشی به دست مادرانی برسانم که در شرایط سخت آن روزهای من قرار دارند.

فتاحی در پاسخ به این سؤال که چه دلیلی باعث شد برای نوشتن کتاب «قلب کوچک سپهر» دست به قلم شود، عنوان کرد: ادبیات همان زندگی و بیان احساسات ماست و از آنجایی‌ که من نویسنده هستم و موضوع کتاب هم روایت بخشی از زندگی واقعی خودم بود، تصمیم گرفتم تجربه‌ام را در اختیار مادرانی که در شرایط من هستند، قرار دهم تا امیدوارانه به زندگی ادامه دهند، اما زمانی که برای نوشتن کتاب دست به قلم شدم، فکر کردم هرگز نمی‌توانم این کتاب را بنویسم؛ به نحوی که بارها و بارها برای نوشتن یک جمله از کتاب تا ساعت‌ها خودم را از فضای اطراف دور می‌دیدم و تمام آن لحظات سخت را دوباره تجربه می‌کردم.

روایت یک نویسنده از قلب ناقص پسرش و آزمایش سخت الهی+ فیلم

این بانوی نویسنده در ادامه گفت: وقتی فکر کردم ممکن است کسی در شرایط سردرگمی و ناامیدی که من آن روزها تجربه کرده بودم، قرار بگیرد بر خودم واجب دانستم این کتاب را برای بیماران با این وضعیت و خانواده‌هایشان بنویسم تا هم قدرت خدا را یادآور شوم که در شرایطی ناامیدی محض باید به لطف و معجزه‌اش امیدوار باشیم و هم به خانواده‌هایی که با این موضوع درگیر هستند، قوت قلب بدهم.

فتاحی با تأکید بر اینکه روایت این کتاب به زبان کاملاً راحت و روان نوشته شده و برای مخاطب نوجوان و بزرگسال هم قابل درک است، خاطرنشان کرد: تمام لحظات تلخ و شیرینی زندگی‌ام را به زبانی ساده بیان کردم و به همین دلیل بیش‌تر افرادی که این کتاب را خوانده‌اند تحت تأثیر آن قرار گرفته‌ و پیام‌های متعددی برایم فرستاده‌اند.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیشتر قصه‌هایی که برای نوشتن انتخاب می‌کند زندگی واقع آدم‌هاست، از کتاب‌‌های جدیدی که در دست نوشتن دارد خبر داد و گفت: در حال حاضر کتابی با موضوع واقعی مدرسه «رشید یاسمی» که قصه شهادت ۱۶ کودک کلاس اولی در کرمانشاه است را می‌نویسم و چند کتاب دیگر هم با موضوع کودکان نوشته‌ام که به زودی کامل شده و منتشر خواهد شد.

اینجا می‌توانید بخشی از برنامه شنبه شب «دعوت» با حضور مهناز فتاحی را مشاهده کنید.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا