کردستان

روحانیون حلقه اتصال بین مردم و مسولین هستند/ایران بزرگترین مدافع مستضعفان جهان است

روحانیون حلقه اتصال بین مردم و مسولین هستند/ایران بزرگترین مدافع مستضعفان جهان است

به گزارش خبرگزاری یولن، ماموستا معروف خالدی در همایش پرچمداران بصیرت ویژه ائمه جمعه استان که در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، ضمن تبریک دهه بصیرت به تمام آزادیخواهان، مقام معظم رهبری را پرچمدار و پیشقراول روشنگری و روشنفکری دانست و اظهار کرد: مردم استان کردستان مردمانی با شرف و باغیرت هستند و مسایل میان مسلمانان و مستکبران را بخوبی درک می‌کنند.

این روحانی اهل سنت در کردستان با اشاره به وجود روحانیون، عالمان  مجتهد و آگاه در استان، روحانیون استان را به مثابه ستاره‌های معنوی دانست و تصریح کرد: روحانیون در تمام دوران انقلاب اسلامی در کنار مردم و نظام قرار داشته و در ادوار مختلف تاریخ انقلاب از خفقان گرفته تا ترور گروهک‌های ضد انقلاب در صحنه حضور داشته‌اند و تعداد زیادی از روحانیون نیز در این راه به شهادت رسیدند.

ماموستا خالدی با بیان اینکه روحانیون کردستان اندیشه ورز و عالم هستند و نیازمند ارائه راهکار از دیگران نیستند یادآورشد: روحانیون استان افرادی مجتهد و آگاه و منتقد هستند.

وی انقلاب اسلامی را متعلق به تمام آحاد جامعه و مظلومان دانست و افزود: روحانیون استان اجازه تفرقه مذهبی و قومی به کسی نمی‌دهد.

به گفته از علمای اهل سنت در کردستان، روحانیون با رسول الله بیعت کرده‌اند و با اعتقاد به خدا و عزت نفس تا ابد در کسوت روحانیت در خدمت نظام و انقلاب خواهد بود.

این روحانی اهل سنت در کردستان با اشاره به اینکه امروز در دهه دوم انقلاب و در سایه انقلاب اسلامی امنیت در کشور حاکم است، فعالیت های قومی مذهبی و قبیله‌ای دشمنان در مناطق مرزی تهدیدی جدی برای کشور است.

ماموستا خالدی مردم استان را مردمانی متدین و علاقمند به نماز جماعت دانست و خواستار بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی روحانیون شد.

وی با اشاره به جایگاه دینی و مردمی روحانیون در جامعه اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری روحانیون در قرارگاه معنوی جمعه و جماعت پل ارتباطی میان مردم و مسولان هستند در این راستا حمایت و پشتیبانی از روحانیون ضروری است.

وی با اشاره به اینکه روحانیون با مشکلات مالی زیادی مواجه‌اند و اکثر آنها فاقد مسکن هستند خواستار توجه جدی استاندار کردستان به مسله معیشتی روحانیون شد‌.

ماموستا خالدی نبود دفتر امام جمعه در شهرستان‌ها، نبود خانه عالم و بضاعت اندک امامان جمعه به عنوان جانشین مقام معظم رهبری در شهرستان‌ها را از دیگر مشکلات این قشر عنوان کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات روحانیون دانست.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) در سرزمین حجاز تمدن بزرگ اسلامی را پایه‌گذاری کرد اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) معمار کبیر انقلاب قوی ترین انقلاب‌های جهان است که با توکل برخدا، مرجعیت روحانیت و اتکا مردم به پیروزی رسید.

به گفته وی، ایران اسلامی امید دل مسلمانان و مستضعفان جهان است و تنها کشوری است که زیر سلطه مستکبران نمی رود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۸۵


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا