بین الملل

روزنامه‌های عبری: حمله سایبری اخیر به وب‌سایت‌های دولتی بسیار گسترده بوده است

روزنامه‌های عبری: حمله سایبری اخیر به وب‌سایت‌های دولتی بسیار گسترده بوده است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، پس از حمله سایبری دوشنبه شب به وزارتخانه‌های رژیم صهیونیستی، رسانه‌های عبری این حمله را «گسترده‌ترین حمله سایبری» علیه تل‌آویو توصیف کردند.

رسانه‌های عبری‌زبان دیشب خبر داده بودند که سایت‌های وزارتخانه‌های این رژیم دچار اختلال گسترده شده و هنوز علت این اختلال مشخص نیست.

پایگاه خبری شبکه «المیادین»، امروز (سه‌شنبه)،‌ در گزارشی به این مسئله پرداخت و به واکنش رسانه‌های عبری اشاره کرد. روزنامه صهیونیستی «د مارکر» در ارتباط با این حمله گزارش داد که چندین وب‌سایت کابینه رژیم صهیونیستی در پی این حمله از کار افتادند و دچار اختلال شدند.

این روزنامه عبری در این خصوص نوشت: «کماکان روشن نیست که آیا این حمله به صورت غیرعادی گسترده و دراماتیک بوده است یا خیر». د مارکر در ادامه اضافه کرد که ممکن است این رویداد هنوز به پایان نرسیده باشد.

اما روزنامه عبری «هاآرتص» به نقل از یک منبع امنیتی در این خصوص گزارش داد: «این حمله با آنکه توسعه‌یافته نبود اما گسترده‌ترین حمله سایبری علیه اسرائیل بوده است. طبق برآوردها، یک کشور یا سازمان بزرگ در ورای این حمله قرار دارد».

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» نیز به این حمله پرداخت و در این رابطه خبر داد که وبگاه‌ها به مدت زمانی طولانی‌ای دچار اختلال شدند و پس از تلاش‌های دستگاه‌ سایبری رژیم صهیونیستی به حالت عادی بازگشتند.

اسرائیل هیوم اضافه کرد:‌ «ترس از آن است که در پی ادعای ایران درباره دفع یکی از حملات اسرائیل علیه یکی از تأسیسات هسته‌ای این کشور، این مسئله مرتبط با عملیات ایران باشد. در یک زمان مشکوک، تقریبا در زمانی که سایت‌ها از کار افتادند، گروه تلگرامی سپاه انقلاب ایران پیامی منتشر کرد و در آن نوشت: غافلگیری».

روزنامه اقتصادی «کالکالیست» نیز به نقل از «رافائل فرانکو» نایب رئیس پیشین سرویس سایبری رژیم صهیونیستی نوشت که برآورد او این است این حمله «مروبط به حملات منسوب به ایران در پی حوادث اخیر باشد».

این روزنامه عبری افزود: «در اواخر هفته گذشته، گروه  “Black Shadow” حمله‌ای گسترده علیه بورس الماس انجام داد. ما ضمن تمرکز بر برخی حملات در زمینه روانی و محو شدن انبارهای اطلاعاتی، در حال حرکت به سمت یک برهه پرتنش در زمینه سایبری هستیم».

رسانه‌های عبری شامگاه دوشنبه گزارش داده بودند که تمامی سایت‌های وزارتخانه‌های دولتی رژیم صهیونیستی دچار اختلال شده‌اند و وزاری این رژیم نمی توانند سایت‌های دولتی را باز کنند. روزنامه هاآرتص در این خصوص گزارش داده بود که چند سایت دولتی در این رژیم هک شده است و سایت‌های وزارت «امور داخلی، بهداشت، دادگستری و رفاه و دفتر نخست‌وزیر» باز نمی‌شود.

این حمله در حالی انجام شد که منابع خبری طی ماه‌های گذشته گزارش‌هایی از چندین حمله سایبری به شرکت‌های مهمی در اراضی اشغالی منتشر کرده‌اند.گروهی هکری موسوم به «Moses staff» (عصای موسی)، اخیرا با حمله به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش های مالی و… به دست آمده در این حمله هکری را فاش کرد.

پیش از این، گروه عصای موسی همچنین از هک موفقیت آمیز دوربین‌های مداربسته در خیابان‌های فلسطین اشغالی و دوربین‌های شرکت «رافائل» فعال در زمینه تولید تسلیحات نظامی برای ارتش رژیم صهیونیستی خبر داده بود. این گروه هکری پیشتر در پیامی به دو زبان عبری‌ و انگلیسی تحت عنوان «ما با چشمان شما می‌بینیم»، نوشته بود: «ما سال‌ها، در هر لحظه و در هر قدم شما را زیر نظر داشتیم. این تنها بخشی از نظارت ما بر فعالیت های شما از طریق دسترسی به دوربین‌های مدار بسته داخلی است. گفته بودیم در حالی که تصورش را هم نمی‌کنید، شما را هدف قرار خواهیم داد».

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا