البرز

«روز کرج» باید جنبه فرهنگی و هویتی پیدا کند

«روز کرج» باید جنبه فرهنگی و هویتی پیدا کند

به گزارش یولن از کرج، علی ذبیحی، عضو شورای شهر کرج، در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به فرارسیدن ‌روز فرهنگی کرج، گفت: با تصویب شورای شهر و همت شورای عالی استان بیست و یکم فروردین‌ماه به‌عنوان روز فرهنگی کرج در تقویم ملی به ثبت رسید.

وی با تأکید بر اینکه خاص‌ترین نماد و سمبل هر شهر برای روز فرهنگی انتخاب می‌شود، گفت: با همفکری صاحبان نظران نماد شهر کرج گل لاله انتخاب شد.

عضو شورای شهر کرج با اشاره به اینکه روز فرهنگی کرج با برگزاری جشنواره لاله‌ در باغ گل‌های بوستان شهید چمران متقارن شده است، گفت: جشنواره لاله‌ها به برند شهر کرج تبدیل‌شده است.

برگزاری جشنواره گل لاله «گچسر» واقع در جاده چالوس دیگر جشنواره‌ای است که پای گردشگران زیادی را به کرج بازکرده است، ذبیحی در این خصوص گفت: برگزاری هرچه بهتر رویدادهای فرهنگی در حاشیه روز فرهنگی و همچنین جشنواره‌های گل لاله می‌تواند به معرفی ظرفیت‌های گردشگری این کلان‌شهر کمک کند.

وی در بخش دیگری با تأکید بر اینکه معرفی ظرفیت‌های گردشگری موجب توسعه شهری کرج می‌شود، گفت: ازآنجایی‌که یکی از وظایف اصلی شهرداری ایجاد نشاط اجتماعی است، برگزاری رویدادهای فرهنگی با محوریت تبدیل‌شدن کرج به مقصد گردشگری می‌تواند به تحقق این مهم کمک کند.

عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر شرایط خاص شیوع ویروس کرونا فرصت برگزاری برنامه‌های متنوع را گرفته است، گفت: اما مدیریت شهری کرج برنامه‌های خود را در فضای مجازی برگزار کرد ازجمله می‌توان به برگزاری تورهای مجازی به‌منظور بازدید از جشنواره لاله‌ها و کاخ مروارید که میزبان برگزاری جشنواره گل‌های داودی بوده است، اشاره کرد.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا