سلامت

روسیه از گسترش موج چهارم کرونا در این کشور خبر داد

به گزارش یولن از مسکو، موراشکو امروز (چهارشنبه) در نشست کمیسیون حفظ بهداشت و سلامتی دومای روسیه تصریح کرد: در زمان حاضر که موج چهارم کرونا در جریان است این ویروس با سرعت بیشتری از موج سوم در حال انتشار است بطوریکه هفته های اخیر روزانه تا ۴۰ هزار مبتلا و جان دادن بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر را هم داشته ایم.

وزیر بهداشت روسیه تصریح کرد که با توجه به خصوصیات «سویه دلتا» و قابلیت برای انتشار سریعتر این ویروس، سیستم بهداشت و درمان روسیه نیز دستخوش تحول شده است.

موراشکو واکسیناسیون را موثرترین راه برای پیشگیری و مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت تاکنون بیش از ۶۲ میلیون نفر در این کشور یک دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. جمعیت روسیه ۱۴۶ میلیون نفر است.

وی خاطرنشان کرد که در دو هفته اخیر هفت میلیون نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند و واکسیناسیون در روسیه سرعت بیشتری گرفته است.  

به گفته وزیر بهداشت روسیه، هفت روز تعطیل عمومی در این کشور که از ۳۰ اکتبر تا هفتم ماه نوامبر بطول انجامید، موثر بود و آهنگ انتشار کرونا کندتر شد. وی این را نیز گفت که واکسن جدید کرونا در روسیه برای نوجوانان مرحله نهایی آزمایش بر روی انسان را می گذراند.
روسیه اولین کشوری بود که واکسن موسوم به «اسپوتنیک وی» را علیه ویروس کرونا ثبت کرد و برای نخستین بار در جهان واکسیناسیون شهروندان خود را آغاز کرد، اما آمار رسمی نشان می دهد که در مقایسه با بسیاری از کشورها ازجمله آمریکا و چین، سطح واکسیناسیون کرونا در روسیه پایین است و با پیش بینی های قبلی مقام های این کشور مطابقت نمی کند.  

 میزان واکسیناسیون در روسیه از اکثر کشورهای توسعه یافته عقب تر است. براساس تجزیه و تحلیل داده های موجود در وب سایت «Our World in Data» کمتر از ۳۰ درصد از روس ها دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

 به گزارش  ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر در این کشور یکهزار و ۲۱۱ نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده و ۳۹ هزار و ۱۶۰ نفر نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا