بین الملل

روسیه رادار نظامی پیشرفته به مدار زمین فرستاد

روسیه رادار نظامی پیشرفته به مدار زمین فرستاد

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، یک روزنامه انگلیسی روز دوشنبه نوشت که روسیه یک رادار نظامی را به مدار زمین پرتاب کرده است.

روزنامه «میرر» به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت که این پرتاب جمعه گذشته در پایگاه فضایی «پلستسک» در شهر «میرنی» در شمال غربی منطقه «آرخانگلسک» انجام شد.

به نوشته این روزنامه، روسیه این سیستم راداری نظامی فوق سری را  برای استفاده در جنگ اوکراین در مدار زمین  قرار داده است. وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد که یک فضاپیما از نوع «آنگارا» از پایگاه پلستسک در منطقه آرخانگلسک، با موفقیت به فضا پرتاب شد.

پیشتر نیز وزارت دفاع روسیه یک ماهواره نظامی را با  ماهواره بر «سایوز» از پایگاه فضایی پلستسک به فضا پرتاب کرده بود .این ماهواره برای مصارف نظامی و ارائه اطلاعات از جمله در عرصه شبکه اینترنتی و تصاویر ماهواره‌ای برای نظامیان روسیه استفاده می‌شود.

روسیه اکنون حدود یکصد ماهواره در مدارکره زمین دارد که کمتر از نیمی از آن‌ها فعال هستند و هر سال چندین ماهواره به ماهواره‌های روسیه در فضا افزوده می‌شود.

در رویدادی مرتبط با اقدامات فضایی روسیه، وزیر دفاع روسیه چندی قبل  تایید کرد که مسکو یک سامانه ضد ماهواره را در فضا با موفقیت آزمایش کرد. به دانبال این اقدام روسیه ،  مقام‌های ارشد آمریکایی و انگلیسی درباره سرنگون کردن یک ماهواره توسط روسیه در فضا جنجال ایجاد کردند.

ابتدا فرماندهی نیروی فضایی آمریکا اعلام کرد که روسیه طی روزهای اخیر یک ماهواره را در مدار خود در فضا سرنگون کرد، اما ماهواره سرنگون شده متعلق به خود روسیه بود و مسکو در یک آزمایش، با یک موشک ضد ماهواره اقدام به سرنگون کردن آن کرد.

روسیه رادار نظامی پیشرفته به مدار زمین فرستاد

 

روسیه در یک اقدام جالب توجه از سامانه دفاع موشکی اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ به صورت مشترک برای دفاع در برابر موشکها و تهدیدات فضایی استفاده می‌کند. اس-۵۰۰ و اس-۵۵۰ شبکه جدید دفاع هوایی روسیه هستند و از اهداف و تاسیسات راهبردی در برابر موشکهای ابرفراصوت  محافظت خواهند کرد. 

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا