بین الملل

روسیه معاون سفیر آمریکا در مسکو را اخراج کرد

روسیه معاون سفیر آمریکا در مسکو را اخراج کرد

به نوشته سرویس بین‌الملل یولن، «بارت گورمن» معاون سفیر آمریکا در مسکو روز پنجشنبه از سوی وزارت امور خارجه روسیه اخراج شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اخراج گورمن از روسیه به‌عنوان نفر مأموریت دیپلماتیک آمریکا در این کشور در حالی رخ می‌دهد که تنش‌ها پیرامون اوکراین رو به افزایش است.

وزارت امور خارجه روسیه جزئیاتی درباره علت این اخراج ارائه نکرده اما سفارت آمریکا در مسکو در واکنش به این تصمیم اعلام کرده به این اقدام پاسخ متقابل خواهد داد.

پیش از این «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن درباره تنش‌های دیپلماتیک بین دو طرف گفته بود: «آزار و اذیت دیپلمات‌های روسی ادامه دارد. دوره اخراج ۲۷ دیپلمات روسی از ایالات متحده به تازگی به پایان رسیده است. گفته می‌شود که به شما دستور داده شده که از آمریکا خارج شوید. وقتی ما پرسیدیم که اگر این کار را نکنیم چه بر سر دیپلمات‌های ما می‌آید. به ما گفته شد روز بعد شما را دستگیر می‌کنیم و به نهادهای مربوطه می‌فرستیم. آیا این اخراج دیپلمات‌های ما نیست؟»

جنگ دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا زمانی بالا گرفت که در ۱۵ آوریل سال گذشته میلادی، «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده، فرمانی را برای اعمال تحریم علیه ۳۲ فرد و شرکت روسی امضا کرد. واشنگتن همچنین اعلام کرد که ۱۰ دیپلمات روس را از این کشور اخراج می‌کند. در اواخر آوریل هم سفارت ایالات متحده در روسیه اعلام کرد از ۱۲ ماه می خدمات کنسولی را تنها به شهروندان آمریکایی و در تعداد محدودی ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا