بین الملل

روسیه: نظامیان اوکراینی حتی حاضرند شهروندان خود را بکُشند

روسیه: نظامیان اوکراینی حتی حاضرند شهروندان خود را بکُشند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، دولت روسیه امروز (سه‌شنبه) ادعاهای غرب  درباره اینکه نظامیان این کشور در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده‌اند، رد کرده و این اتهامات را به عنوان تبلیغات جعلی که توسط نیروهای ویژه اوکراینی برای تخریب مسکو انجام شده است، توصیف کرد.

«دیمیتری مدودف» معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه در این‌باره گفت: «اینها جعلیاتی هستند که در تخیل بدبینانه پروپاگاندای اوکراینی رشد کرده‌اند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع روسیه نیز خبر داد شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد سازمان موسوم به «مرکز اصلی هفتادودوم عملیات روانی اوکراین» به انجام چنین تبلیغاتی در روستایی در ۲۳ کیلومتری شمال غرب کی‌یف و همچنین در سومی، کونوتوپ و دیگر شهرها کمک کرده است.

این وزارتخانه توضیح داد: «نظامیان مرکز هفتادودوم عملیات روانی اوکراین فیلمبرداری صحنه‌ای دیگری از غیرنظامیانی که گفته می‌شود در اثر اقدامات خشونت‌آمیز نیروهای مسلح روسیه کشته شده‌اند، انجام دادند».

بر اساس این گزارش، روسیه هر گونه نقشی در کشتار غیرنظامیانی که تصاویر ادعایی از آنها توسط اوکراین منتشر شده را رد کرده است و کرملین نیز لفاظی‌های مقام‌های آمریکایی را نابخشودنی خوانده است.

مسکو: جنازه‌های تقلبی در اوکراین ساخته و فیلمبرداری شدند.

 

به نوشته رویترز، مسکو این سوال را مطرح کرده است که اگر نیروهایش در ۳۰ مارس از بوچا عقب نشینی کردند و شهردار بوچا در ۳۱ مارس این منطقه را عاری از نیروهای روسی اعلام کرد، چرا اجساد غیرنظامیان کشته شده برای اولین بار در ۳ آوریل به نمایش گذاشته شد.

روسیه همچنین تاکید می‌کند اجساد نشان داده شده در برخی فیلم‌ها علائم مشخصی از فاسدشدن را که پس از چند روز انتظار می‌رود، نداشتند.

مدودف در بیانیه خود تصریح کرد: «[جنازه‌های] تقلبی با مقادیر زیادی پول توسط شرکت‌های روابط عمومی غربی و سازمان‌های غیردولتی ساخته شده‌اند. نیروهای اوکراینی برای بی‌اعتبار کردن روسیه، آماده کشتن شهروندان خود شده بودند».

به نوشته رویترز، وی همچنین افزود: «برای غیرانسانی جلوه‌دادن روسیه و برای حداکثر اهانت به این کشور، جانورانِ دیوانه‌ی گردان‌های ملی و واحدهای دفاع زمینی اوکراین آماده کشتن حتی غیرنظامیان خود هستند».

پیش از این، بازپرس ارشد روسیه دستور داده بود تحقیقات مستقلی درباره ادعاهای اوکراین در خصوص کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا انجام شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا