بین الملل

روسیه: هدف ما در اوکراین کنترل کامل دونباس و اتصال آن به کریمه است

روسیه: هدف ما در اوکراین کنترل کامل دونباس و اتصال آن به کریمه است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، یک فرمانده روسی روز جمعه اعلام کرد مرحله دوم «عملیات ویژه روسیه» در اوکراین شروع شده و هدف آن کنترل کامل بر دونباس و اتصال آن به شبه‌جزیره کریمه است.

به نوشته نشریه «فایننشال تایمز» به نقل از رسانه‌های روسی، «روستم مینکایف» فرمانده حوزه مرکزی ارتش روسیه گفت، مرحله دوم عملیات در اوکراین از دو روز قبل شروع شده است.

این فرمانده روسی توضیح داد: «یکی از وظایف ارتش روسیه این است که دونباس و جنوب اوکراین را تحت کنترل کامل درآورد».

این مقام روس گفت: «این کار به ما اجازه خواهد داد گذرگاهی به سمت کریمه ایجاد کنیم و بر بخشی حیاتی از اقتصاد اوکراین اثر بگذاریم».

مینکایف افزود، کنترل بر جنوب اوکراین مسیر دیگری را به سمت «ترانس‌نیستریا» (منطقه خودمختار طرفدار روسیه که بین شرق مولداوی و غرب اوکراین قرار دارد) باز خواهد کرد.

هم زمان با پیشرفت روسیه در اوکراین، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز گذشته (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت: «یک بار دیگر تکرار می‌کنم، همانطور که دیروز گفتم، فرمول‌بندی‌های ما، در واقع آخرین نسخه به دست مخالفان ما به هیأت مذاکره‌کننده اوکراینی داده شد».

مذاکره‌کننده ارشد اوکراینی هم روز سه‌شنبه گفت به دلیل محاصره ماریوپل توسط روسیه و آنچه به گفته او تمایل مسکو برای تقویت موقعیت خود از طریق یک حمله نظامی جدید است، پیش‌بینی اینکه چه زمانی ممکن است مذاکرات صلح روسیه و اوکراین از سر گرفته شود، دشوار است. در نهایت روز پنجشنبه کنترل ماریوپل به‌دست روسیه افتاد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا