سلامت

روند آنفلوآنزا در خراسان جنوبی افزایشی است

روند آنفلوآنزا در خراسان جنوبی افزایشی است

مجید شایسته روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار یولن اظهار داشت: روزانه ۱۵ تا ۲۵ مورد ابتلا به آنفلوآنزا در استان شناسایی شده و تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

وی افزود: از ابتدای شیوع آنفلوآنزا در خراسان جنوبی تاکنون مورد فوت ناشی از این بیماری گزارش نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه طول دوره بیماری آنفلوآنزا سه تا هفت روز به طول می‌انجامد گفت: مهمترین علایم بیماری شامل تب، سرفه‌های خشک، خستگی مفرط و بدن درد است.

وی افزود: رعایت فاصله فیزیکی (بیشتر از یک متر)، استفاده از ماسک در اماکن عمومی، شلوغ و فضاهای بسته، رعایت بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست‌ها، تهیه و تلقیح واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های در معرض خطر و حساس جامعه از مهمترین توصیه‌هایی است که انتظار می‌رود شهروندان جدی بگیرند.

شایسته درخصوص مشکل کمبود داروی آنتی بیتوتیک که در سطح کشور و استان وجود دارد، گفت: خوشبختانه برای درمان تخصصی موارد بیماری در بخش‌های دولتی استان مشکل خاصی برای دارو (اسلتامیویر) نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد در مدت کوتاه مجدد به این بیماری ویروسی مبتلا می‌شوند اظهار داشت: در مورد درگیری مجدد فرد در بازه زمانی کوتاه به دلیل اینکه بیماری ویروسی است، ویروس‌ها می‌توانند جهش‌های زیادی را انجام داده و تغییر یابند لذا دارای سوش‌های فراوانی هستند از همین جهت احتمال ابتلای فرد به انواع مختلف آن در مدت زمان کوتاه وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکید کرد: وضعیت موجود بیماری در استان اگر پروتکل‌های بهداشتی و فردی رعایت نشود می‌تواند نگران کننده‌تر از وضع موجود باشد.

وی گفت: از ۱۵ شهریور امسال تاکنون حدود ۹۰۰ مورد آزمایش انجام شده که حدود ۳۱۰ مورد مثبت آنفلوآنزا بوده است.

خراسان جنوبی تابستان امسال پیک هفتم کرونا را پشت سر گذاشت و مسوولان بهداشت و درمان همان زمان عنوان کردند که با توجه به پیش‌بینی اوج‌گیری مجدد بیماری کووید۱۹ و آنفلوآنزا در فصل پاییز و زمستان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه مردم باشد.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا