کرمان

روند نزولی موارد مثبت کرونا در کرمان/ ۱۵ شهرستان همچنان در وضعیت قرمز است

روند نزولی موارد مثبت کرونا در کرمان/ ۱۵ شهرستان همچنان در وضعیت قرمز است

به گزارش یولن از کرمان، جلال رحمانی سرپرست معاونت سیاسی استانداری کرمان ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای استان اظهار داشت: طبق رنگ‌بندی کشور، سه شهرستان ریگان، فهرج و انار در وضعیت زرد و‌ پنج شهرستان عنبرآباد، رودبار، کهنوج، بردسیر و رابر در موقعیت نارنجی و ۱۵ شهرستان دیگر استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: آمار بیماران ما به‌طور قابل توجهی نسبت به هفته‌های قبل پایین‌تر آمده و سیر نزولی را طی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد مریض‌های سرپایی و بیش از ۴۰ درصد مریض‌های بستری ما در بیمارستان‌ها نسبت به اوج پیک کاهش پیدا کردند و همچنین ۶۰ درصد تست‌های کرونا در اوج پیک مثبت بودند و اکنون این آمار به ۳۰ درصد رسیده و روند نزولی است.

رشیدی‌نژاد عنوان کرد: هفته گذشته نسبت به هفته ما قبل مرگ و میرها ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش پیدا کردند که امیدواریم سیل نزولی همچنان ادامه داشته باشد و شاهد اوج دیگری نباشیم.

وی افزود: در حال حاضر ۵۱۴‌ نفر تا ابتدای صبح امروز در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۳ نفر قطعا کرونا و ۲۹۳ به‌عنوان بیمار مشکوک در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: ۹۳ نفر در ICU و ۴۰ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه آمار واکسیناسیون در سطح استان به‌طور لاک‌پشتی پیش می‌رود، ادامه داد: مجموعا در استان تا کنون بیش از ۵ میلیون و ۱۱۱ هزار نفر واکسیناسیون انجام دادند که بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نوبت اول، بیش از ۲ میلیون نفر نوبت دوم و بیش از ۸۰۰ هزار نفر نوبت سوم را زده‌اند.

رشیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: از مردم درخواست داریم واکسیناسیون خود را تکمیل و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

علی زینی‌وند استاندار کرمان نیز اظهار داشت: وضعیت استان اکنون وضعیت رو به بهبودی است؛ هر چند هنوز خیلی از شهرهای ما قرمز هستند و بستری‌ها زیاد است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این است که حجم بالایی از میهمانان نوروزی به استان سفر خواهند کرد، بیان کرد: هنوز ستاد ملی ممنوعیت در زمینه سفرهای نوروزی و ترددها را قائل نشده، به جز اینکه پلاک خودروها پایش می‌شوند.

 زینی‌وند گفت: در ایام نوروز بر اساس پلاک خودرو محدودیت داریم؛ به این صورت اگر خودروها بخواهند ترد کنند باید بحث واکسن و آن شرایطی که در سامانه ایران من مورد توجه است را رعایت کنند و حتما صاحب پلاک خودرو باید دو دوز واکسن را زده باشد و در هنگام سفر نباید بیماری داشته باشد.

استاندار کرمان ابراز داشت: مردم اگر می‌خواهند مسافرت کنند در این یک هفته باقی مانده حتما واکسن خود را بزنند و مراکز واکسیناسیون ما باز هستند.

وی افزود: از مردم درخواست داریم همچنان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند، چراکه ما همچنان درگیر کرونا هستیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا