گیلان

رونمایی از ۴۴ عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان

رونمایی از ۴۴ عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان

به گزارش یولن از رشت، اسدالله عباسی استاندار گیلان ظهر امروز در آیین رونمایی از ۴۴ کتاب دفاع مقدس در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پایه اظهار کرد: کارهای آغاز شده در حوزه دفاع مقدس بسیار خوب و تاثیر گذار هستند اما در حوزه نرم افزاری باید بیشتر کار کرد.

اسدالله عباسی با تاکید براینکه کشور ایران امنیت و پیشرفت خود را مدیون شهدا است، بیان کرد: ما باید به وصایای شهدا عمل کنیم و شیوه زندگی آنها را الگو قرار دهیم تا با قدرت برای کشوری آبادتر پیش برویم.

عباسی به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲بهمن اشاره کرد و افزود: یکبار دیگر مردم ایران با همدلی و وحدت توانستند تمامی نقشه‌ها و معادلات دشمن را بهم بریزد، باید قدر این مردم را دانست زیرا به معنای واقعی مردم ولی نعمت ما هستند.

عباسی با تأکید بر فعالیت بیشتر و بهتر در حوزه نرم افزاری گفت: آمریکا رو به افول است و تلاش‌های هزینه‌برداری را برای نابودی جغرافیای ایران انجام می‌دهد اما ایران با اقتصاد اول جهان یعنی چین برنامه‌های بسیار مناسبی را چیده که در کنار تلاش جوانان ایرانی آینده‌ای روشن را در پیش خواهیم داشت.

نمایش تاب‌آوری دفاع مقدس ضروری است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های  دفاع مقدس نیز با تأکید بر دستاوردهای خوبی که در حوزه فرهنگ و عرصه دفاع مقدس اظهار کرد: آثار فاخری که در این حوزه تولید شده  به هنر و ادب و فرهنگ ایرانی ارتقاء بخشید

حسن حبیبی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در تولید اثر حوزه دفاع مقدس گفت: ما در بسیاری از حوزه ها پیشرفت‌های چشم‌گیری داشتیم و با همت جوانان ایرانی در بسیاری از عرصه‌ها رتبه‌های بالای جهانی را داریم مثلاًً در حوزه علم و فناوری و نظامی وغیره اما در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید بیشتر کار کنیم.

وی با بیان اینکه باید به زبان هنر تاریخ شفاهی دفاع مقدس را نشر و ترویج داد افزود: تاکنون توانسته‌ایم فقط در خط مقدم کار کنیم در صورتی  باید آثار اجتماعی دفاع مقدس را تبیین کنیم و تاب‌آوری مردم آن دوران را به صحنه نمایش بکشانیم و اینها نرم‌افزارهای پر بیننده  هستند.

بومی بودن ویژگی بارز کتب چاپ‌شده دفاع مقدس

مدیر هنری  بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت دفاع مقدس یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بوده که الحمدلله امسال توانستیم با تنوعی از موضوعات هنری و ادبی و ۱۰ عنوان نمایش‌نامه را داشته باشیم که در نوع خود بی‌سابقه است.

اسماعیل محمدپور با اشاره به ویژگی‌های بارز کتاب‌های چاپ شده دفاع مقدس گفت: هم نویسندگان و هم موضوعات این کتاب‌ها بومی بوده و شامل تنوعی از طیف‌های سنی مختلف از گروه سنی نوجوان که از نظر کیفیت با آثار بسیار فاخر و نویسندگان جوان و میان سال برابری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این کتاب‌ها به زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده و مترجمین این کتاب‌ها هم بومی بودند بیان کرد: ژانر کودک نیز یکی از قسمت‌های مهم و ارزشمند بوده که به آن پرداخته شده همچنین آراستگی ظاهری در طرح و رنگ که خود باعث ترویج کتابخوانی است.

به گفته مدیر هنری  بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس با وجود تمام تلاش‌ها و فشارهایی که دشمنان برای عقب افتادگی ایران اسلامی انجام دادن الحمدلله  ما در عصرهای هنری و فرهنگی در زمینه دفاع مقدس درحال پیشرفت هستیم.

رونمایی از ۴۴ عنوان کتاب دفاع مقدس در گیلان

 

در پایان این مراسم از ۴۴ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس با حضور مسؤولان استان گیلان رونمایی شد.

پایان پیام/۸۴۰۰۷


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا