قزوین

رویداد ۱۶ روزه برای حل مسائل استان/ ۴۵ گروه دغدغه‌مند برای مسائل قزوین راه حل پیدا می‌کنند

محمود سلوک مسؤول رویداد پیشگام در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در قزوین اظهار کرد: برای حله مسئله و پیشرفت کارها به حرکت جمعی و عمومیت بخشی به  مسائل روی بیاوریم، چرا که عمومیت بخشی به مسئله مطالبه برای حل آن را تقویت می‌کند.

وی افزود: در عمومیت بخشی، جوانان، خواص و نخبگان اجتماعی موتور محرکه و راهبران حرکت اجتماعی برای حل مسئله هستند.

مسؤول رویداد پیشگام عنوان کرد: ما در این رویداد می‌خواهیم با کشف، شناسایی و توانمندسازی این نخبگان و آموزش آن‌ها بتوانیم این موتورهای محرکه را فعال کنیم تا بتوانند مسائل شهر و استان خود را شناسایی کرده، راه حل را استخراج کنند و با عمومیت بخشی و مطالبه‌گری به سمت حل مسئله پیش بروند.

سلوک اظهار کرد: این رویداد ۱۶ روزه است و با ایجاد یک میدان عملیاتی واقعی، به گروه‌های انتخاب شده کمک می‌کند تا مسیر حل مسئله را از نقطۀ صفر انتخاب و طی کرده، با مسئله شناسی و کنشگری صحیح بررسی کنند و به پیش بروند تا درنقطۀ ۱۰۰ به یک راهکار و کنشگری صحیح دست پیدا کنند و مسئله را حل کنند.

وی عنوان کرد: رویداد پیشگام یک کارگاه آموزشی یک روزه دارد و در بقیه ایام رویداد، گروه‌ها با کمک منتورها و مربی‌ها مسیررا طی می‌کنند تا در نهایت بتوانیم افراد را شناسایی کنیم که توانایی حل مسئله را از طریق عمومیت بخشی آن و توانمندی لازم برای راهبری اجتماعی در مسیر حل مسئله را داشته باشند.

مسؤول رویداد پیشگام گفت: در این رویداد ۴۵۰ نفر ثبت نام کرده بودند که پس از انجام مصاحبه‌های تخصصی ۱۴۲ نفر در قالب ۴۱ گروه مجوزحضور در رویداد را کسب کردند و در نهایت هم تا ۱۴ آبان ماه داوری نهایی رویداد انجام خواهد شد.

سلوک در پایان اظهار کرد: خروجی رویداد شکل‌گیری گروه‌هایی دغدغه‌مند و نخبه در استان قزوین است که می‌خواهند مسائل استان را با کمک و هدایت اقشار جامعه حل کنند و این افراد باید بتوانند مسائل قزوین را بررسی و با عمومیت بخشی به مطالبۀ آن، حل کنند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا