بین الملل

رژیم صهیونیستی به خانه اسرای فلسطینی هم رحم نکرد + ویدئو

رژیم صهیونیستی به خانه اسرای فلسطینی هم رحم نکرد + ویدئو

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، نیروهای رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه)، خانه دو اسیر فلسطینی به نام‌های «محمد جرادات» و «غیث جرادات» را در منطقه «السیله الحارثیه» در نزدیکی شهرستان جنین واقع در شمال کرانه باختری منفجر کردند.

بنا بر گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، نیروهای رژیم صهیونیستی با ورود ناگهانی به منطقه‌ یادشده خانه این دو اسیر فلسطینی را به مدت بیش از نُه ساعت محاصره کردند و همین مسئله باعث درگیری جوانان فلسطینی با نیروهای اشغالگر شد. در پی این درگیری‌، شماری از جوانان مجروح شدند و تعدادی دیگر نیز دچار حالت خفگی شدند. نیروهای تل‌آویو در عین حال تعدادی از شهروندان فلسطینی را دستگیر کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای کوتاه در این خصوص اعلام کرد: «نیروهای ارتش و مرزبانی، دیشب، خانه محمد جرادات را به اضافه طبقه‌ای که غیث جرادات در روستای السیله الحارثیه در نزدیکی جنین در آن سکونت داشتند، ویران کردند».

نیروهای تل‌آویو به منظور توجیه این عملیات، مدعی شدند که محمد و غیث جردات، ماه دسامبر گذشته، در نزدیکی چهارراه «حومش» اقدام به تیراندازی کرده‌اند و یک شهرک‌نشین را از پای درآوردند.

عرب۴۸ در ادامه این گزارش اضافه کرد که ده‌ها جوان فلسطینی حین انجام این عملیات با نیروهای رژیم صهیونیستی درگیر شدند و نیروهای تل‌آویو به منظور متفرق کردن آن‌ها اقدام به تیراندازی کردند.

 

 

 

 

بنابر این گزارش، نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی برای تخریب داخل خانه غیث جرادات از ابزار استفاده کرده‌اند و در عین حال، در خانه محمد جرادات مواد منفجره کار گذاشتند و خانه‌های مجاور را در آستانه انجام عملیات تخلیه کردند.

عرب۴۸ خبر داد که پس از ورود ناگهانی نیروهای رژیم صهیونیستی به منطقه، شش شهروند فلسطینی مجروح شدند که برخی از جراحات سطحی و برخی دیگر متوسط توصیف شد. طبق این گزارش تمام این افراد یا با گلوله واقعی و یا با گلوله پلاستیکی مجروح شدند.

 

 

طبق گزارش منابع فلسطینی، در جریان این عملیات نظامیان صهیونیست یک بمب صوتی را نیز به اشتباه در خودروی نظامیشان منفجر کرده‌اند.

پس از ورود صهیونیست‌ها به منطقه، گروهی افراد مسلح به صورت فشرده به سمت نیروهای تل‌آویو تیراندازی کردند. پس از این درگیری مسلحانه، گردان موسوم به «جنین» وابسته به «سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای مسئولیت حمله را برعهده گرفت و اعلام کرد که گروهی از نیروهایش به نظامیان رژیم صهیونیستی حمله کرده‌اند و با آن‌ها درگیر شده‌اند.

    «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای کوتاه در ارتباط با عملیات تخریب اظهار داشت: «تخریب و منفجر کردن خانه مردان جهاد اسلامی در استان جنین -دژ مقاومت- اراده جهاد و مقاومت ملت ما، جنبش جهاد اسلامی و فرزندان و رزمندگان این جنبش را از بین نخواهد برد. ما به عهده خود با فرزندان و برادرانمان وفادار خواهیم ماند و راهمان را با یکدیگر تا دست‌یابی به پیروزی ان‌شاء‌‌الله ادامه خواهیم داد».

منابع عبری نیز خبر دادند که دو نظامی صهیونیست پس از زیر گرفته شدن با خودروی یک فلسطینی، به صورت سطحی زخمی شده‌اند. بنابر این گزارش، راننده خودروی مذکور دستگیر شده است و برای بازجویی و پی‌ بردن به انگیزه انجام این اقدام به یکی از مراکز منتقل شده است.

عملیات تخریب در حالی انجام شده است که منابع فلسطینی، دیشب، گزارش دادند که در جریان یک عملیات استشهادی در قدس اشغالی دو نظامی صهیونیست مجروح شدند.

در مقطع اخیر با گسترش شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی و اهانت صهیونیست‌ها به مقدسات اسلامی در قدس و به‌ویژه مسجد الاقصی، عملیات استشهادی فلسطینیان علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش یافته است.

رژیم صهیونیستی از بیم انجام عملیات‌های شهادت‌طلبانه بیشتر، تعداد نیروهای خود را در بخش‌های مختلفی از خاک فلسطین اشغالی افزایش داده و تدابیر شدید امنیتی اتخاذ کرده است.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا