بین الملل

رکورد تعداد نامزدهای انتخابات پارلمانی لبنان شکسته شد

رکورد تعداد نامزدهای انتخابات پارلمانی لبنان شکسته شد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، سه‌شنبه هفته جاری مهلت نام‌نویسی برای انتخابات پارلمانی لبنان به پایان رسید و ۱۰۴۳ نفر برای حوزه‌های انتخاباتی نامزد شدند.

بر اساس گزارش «آناتولی»، ۱۵۵ نفر از مجموع تعداد اعلام شده زن هستند و ۱۵ درصد مجموع نامزدها را تشکیل می‌دهند.

در ادامه این گزارش آمده، انتخابات ۲۰۲۲ لبنان از نظر تعداد نامزدها در ۱۵ سال اخیر بزرگترین است. در انتخابات ۲۰۱۸، ۹۷۶ نفر از جمله ۱۱۱ زن؛ در انتخابات ۲۰۰۹، ۷۰۲ نفر از جمله ۱۲ زن و در انتخابات ۲۰۰۵، ۴۸۴ نفر از جمله ۱۶ زن نامزد شده بودند.

انتخابات پارلمانی لبنان هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و ۱۲۸ کرسی پارلمان بر اساس توافق طائف (امضا شده در سال ۱۹۸۹) میان مسیحی‌ها و مسلمانان تقسیم می‌شود: ۲۸ کرسی ویژه اهل سنت، ۲۸ کرسی ویژه شیعیان، ۸ کرسی برای دروزی‌‍‌ها، ۳۴ کرسی برای مسیحیان مارونی، ۱۴ کرسی برای مسیحیان ارتدوکس، ۸ کرسی برای مسیحیان کاتولیک، ۵ کرسی برای ارمنی‌ها، دو کرسی برای علوی‌ها ویک کرسی برای اقلیت‌های مسیحی.

موضوع قابل ذکر در انتخابات پیش رو این است که «سعد الحریری» رئیس جریان «المستقبل» به همراه برخی شخصیت‌های برجسته سنی دیگر مانند «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشین و «فواد سنیوره» نخست‌وزیر پیشین از شرکت در آن انصراف داده‌اند.

قرار است انتخابات پارلمانی لبنان در تاریخ ۱۵ می ۲۰۲۲ (۲۵ اردیبهشت) برگزار شود. هفته جاری «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب پس از دیدار با رئیس‌جمهور لبنان از آمادگی این نهاد برای اعزام تیمی به منظور نظارت بر انتخابات لبنان خبرداد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا