بین الملل

ریانووستی: ترکیه شبه‌نظامیان سوری را به اوکراین فرستاده است

ریانووستی: ترکیه شبه‌نظامیان سوری را به اوکراین فرستاده است

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، در حالی که قرار است روز پنجشنبه (فردا) در ترکیه نشستی با حضور وزرای خارجه روسیه و اوکراین برگزار شود، یک رسانه روس از اقدام آنکارا برای اعزام شبه نظامیان سوری به اوکراین خبر داد.

طبق گزارش خبرگزاری «ریانووستی» روسیه، یک منبع معارضان سوری به این رسانه روس خبر داد، ترکیه شبه نظامیان سوریه را به اوکراین فرستاده است. این منبع  گفت: ترکیه بیش از ۲۰۰۰ جنگجو را از سوریه به قره‌باغ کوهستانی فرستاده بود تا در درگیری علیه ارمنستان در سال ۲۰۲۰ مشارکت کنند و اکثر آن‌ها پس از پایان درگیری‌ها در قره‌باغ ماندند».

به گفته این منبع معارض سوری، «ترکیه هم‌ اکنون بخشی از این جنگجوها که از سوریه و کشورهای دیگر هستند را از قره‌باغ به اوکراین فرستاده تا در کنار ارتش اوکراین علیه روسیه مبارزه کنند.

انتشار این خبر در شرایطی انجام شده که مقام‌های آنکارا طی روزهای اخیر بارها پیشنهاداتی را برای میانجیگری بین مسکو و کی‌یف مطرح کرده‌اند. در همین راستا قرار است فردا پنجشنبه «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و«دمیترو کولبا» همتای اوکراینی به ترکیه سفر و درباره برون رفت از بحران گفت‌و‌گو کنند.

پیش از این «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه شامگاه دوشنبه با شبکه خبری المیادین درباره اعزام تروریست‌ها به اوکراین صحبت کرده بود. وی با اشاره به اینکه غرب از تروریسم در سوریه حمایت کرد و این کشور به همین خاطر در کنار روسیه ایستاد، افزود: تروریستها در شمال سوریه [برای جنگ اوکراین] جذب می‌شوند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه (امروز) در جلسه حزب «عدالت و توسعه» ابراز امیدواری کرد دیدار وزرای امور خارجه اوکراین و روسیه در ترکیه به آتش‌بس دائمی ختم شود. به گفته اردوغان، کشورش وظیفه خود می‌داند که به رنج‌های مردم اوکراین خاتمه دهد و در این زمینه تلاش می‌کند تماس‌های دیپلماتیک برقرار کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا