کرمان

زادگاه حاج قاسم روستای نمونه گردشگری مقاومت شد/ رونمایی از انگشتر بازطراحی شهید سلیمانی

زادگاه حاج قاسم روستای نمونه گردشگری مقاومت شد/ رونمایی از انگشتر بازطراحی شهید سلیمانی

به گزارش یولن از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان در حاشیه برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با حضور وزیر کشور با اشاره به اینکه به دلیل وجود مزار و زادگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان، این استان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی معرفی شده است، اظهار کرد: سند گردشگری مقاومت در استان کرمان تهیه شده و به‌زودی از آن رونمایی می‌شود.

وی به فراخوان باز طراحی انگشتر شهید حاج‌قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: این فراخوان به تمام هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان کرمان داده شده و امروز از این انگشترها رونمایی می‌شود.

استاندار کرمان ادامه داد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور مصوب شد که کرمان به عنوان پایتخت مقاومت اسلامی معرفی شود. 

استاندار کرمان همچنین با اشاره به آماده شدن سند گردشگری به لزوم توجه به گردشگری مقاومت در استان کرمان تأکید کرد. 

رونمایی از انگشترهای بازطراحی شده شهید حاج قاسم سلیمانی ‌

فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به رونمایی انگشترهای باز طراحی شده شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور وزیر کشور، وزیر میراث فرهنگی، استاندار کرمان و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران اظهار کرد: فرآیند تولید این انگشترها به صورت اعلام فراخوان بود به طوری که همه هنرمندان  وصنعتگران کرمانی برای طراحی و تولید انگشتر شهید حاج قاسم سلیمانی دعوت شدند که از بین انگشترهای ارسالی ۱۰ انگشتر انتخاب شد.

وی گفت: همه این انگشترها نمادی از مقاومت را در خود دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: یکی از انگشترها بازطراحی شده با حضور تولیدکنندگان این انگشترها تقدیم وزیر کشور شد.

فعالی ادامه داد: یکی از اهداف کلان تولید انگشترهای باز طراحی شده شهید حاج قاسم سلیمانی تولید انبوه این نوع انگشتر و قرار گرفتن آن در سبد سوغات و صنایع دستی گردشگران این استان است.

وی خاطرنشان کرد: با تولید انبوه و ساخت انگشتر این شهید بزرگوار بدون شک فیروزه شهربابک و صنایع دستی این استان شناسانده و معرفی خواهد شد.

به گزارش فارس، همایش هم‌اندیشی در خصوص سیاست‌های کلان گردشگری کشور و ستاد خدمات سفر با حضور وزیر کشور، استانداران و جمعی از نمایندگان مجلس در محل سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

همچنین انگشترهای بازسازی شده سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در پاویون استان کرمان با حضور هم‌رزم این شهید والامقام، احمد وحیدی وزیر کشور رونمایی و اولین انگشتر بازسازی شده به وزیر کشور اهداء شد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق/س


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا