سمنان

زارعی: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ملموس و عینی‌سازی شود

زارعی: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ملموس و عینی‌سازی شود

به گزارش یولن از سمنان، محسن زارعی، معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در آیین معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان اظهار کرد: مدرسه تحول‌آفرین و معلم تحول‌آفرین به‌عنوان مصداق عینی سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش معرفی شود.

وی بیان کرد: ملاک یا معیاری برای اجرای سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش تعیین نشده به همین دلیل سند باید از حالت پیچیدگی و دشواری دور شده و باید ملموس و با معرفی الگو، عینی‌سازی شود.

زارعی با اشاره به اشاره سند بنیادین تحول نظام آموزش و پرورش به تربیت دانش‌آموزان در ساحت ۶ گانه، افزود: باید سند به زبان ساده و به دور از پیچیدگی توضیح دهد که دانش‌آموز دارای تراز انقلاب اسلامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت در جامعه رخ می‌دهد، تصریح کرد: مدرسه کانون تربیت محله است و باید به ذی‌نفعان اجازه همراهی و مشارکت داده شود.

زارعی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوب در مشارکت و همراهی آموزش و پرورش و جامعه آزادسازی و در اختیار قرار دادن فضای ورزشی مدرسه‌ها برای عموم مردم است.

وی بیان کرد: نباید از ظرفیت‌ها در همراهی در امر تعلیم و تربیت غفلت کرد و باید از بخش‌های دیگر و جامعه کمک گرفت و بستر را فراهم کنیم تا دستگاه‌های اجرایی دیگر، اولیا و شرکا در مدرسه حضور یابند و برای آنها نقش تعریف کنیم و مشارکت آنها نظام‌مند باشد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: زمانی می‌توانیم از جامعه مطالبه کنیم که در تعلیم و تربیت نقش ایفا کند که به دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها و خانواده اجازه همراهی در تعلیم و تربیت دهیم.

زارعی گفت: آموزش مهارت‌های اجتماعی، مهارت زندگی و سواد رسانه‌ای و در یک کلام توانمندسازی لازمه امروز برای پیشگیری از درگیری دانش‌آموزان با آسیب‌های اجتماعی است و برای تحقق این رویکرد باید از همراهی بخش‌های مختلف بهره گرفت.

وی با تأکید بر حفظ شأن و منزلت معلمی در جامعه اضافه کرد: جامعه ارزش و شأن جامعه فرهنگیان را می‌داند و فرهنگیان نیز باید تلاش کنند تا شأن‌شان خدشه‌دار نشود و مشکلات و مطالبات خود را به شیوه معلمی و درون خانواده رفع کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فرهنگیان دایه‌دار تعلیم و تربیت هستند و باید مطالبه‌های خود را نیز به‌صورت تربیتی در خانواده مطرح و پیگیری کنند.

زارعی تأکید کرد: هر کاری در آموزش و پرورش باید از جنس تربیتی باشد و مطالبه‌های فرهنگیان نیز باید با تکیه بر این رویکرد پیگیری شود تا نحوه پیگیری مطالبه‌ها برای دیگران نیز الگو باشد.

وی افزود: مطالبه باید در چارچوب قانون شکل بگیرد و با ادبیاتی باشد که به دشمن مجال سوءاستفاده ندهد و اکنون فرهنگیان فرهیخته با بزرگ‌منشی مسؤولیت خود را انجام می‌دهند.

به گزارش فارس؛ در این آیین از زحمات محمد دستورانی تقدیر و تجلیل و محمد شاه‌حسینی به‌عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا