تهران

زالی: یک پنجم واکسیناسیون کل کشور متعلق به تهران است/ واکسیناسیون ۹۰ درصد لازمه ایمنی همگانی

به گزارش خبرگزاری یولن از تهران، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در استانداری تهران اظهار کرد: شرایط ارائه خدمات درمانی در این استان متفاوت از دیگر نقاط کشور می‌باشد امروز در کشورمان ۷۰ درصد فوتی ها مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و در پایتخت این رقم ۶۰ درصد است.

وی گفت: این آمار نشان دهنده پوشش خوب واکسیناسیون علیه کرونا و ارائه خدمات قابل قبول بهداشتی و درمانی در سطح کشور و البته تهران می‌باشد که حدود یک پنجم واکسیناسیون کل کشور متعلق به تهران است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران تاکید کرد: نیازمند مراقبت همه جانبه برای همه گروه ها هستیم و در این میان باید حضور افراد بالای ۶۰ در سطح جامعه کاهش یابد.

زالی اظهار داشت: برای سنجش وضعیت تهران باید ارائه خدمات درمانی قبل از انتقال فرد به بیمارستان بررسی شود و همین شاخص در زمان بستری را بهبود بخشیم.

وی یادآورشد: بیماران مبتلا به کرونا گاه در شرایطی به بیمارستان منتقل می شود که بیش از ۵۰ درصد درگیر بیماری شده است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران خاطر نشان کرد: گاه ارائه خدمات درمانی مناسب پیش از انتقال فرد به بیمارستان و وخیم شدن حال شخص، می تواند مانع از افزایش درگیری و تشدید روند بیماری شود.

زالی ادامه داد: این استان رتبه نخست کشور در تعداد واکسیناسیون به نسبت جمعیت را کسب کرده است.

انتهای پیام/ز


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا