کرمان

زاهدی: مرکز ثبت ایده برای جوانان ایجاد کنیم

زاهدی: مرکز ثبت ایده برای جوانان ایجاد کنیم

به گزارش یولن از کرمان، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس امروز در جلسه هیئت اندیشه‌ورز سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه ثارالله استان کرمان، اندیشه‌ورزی را دارای دو بعد دارد، کلان و خرد دانست و اظهار داشت: بعد کلان اندیشه‌ورزی از بعد خرد آن با اهمیت‌تر است.

وی عنوان کرد: ما اگر انقلاب‌های دنیا را نگاه کنیم که در بلوک شرق و کشورهایی که مباحث ایدئولوژیک جریان کمونیست و مارکسیست را دنبال می‌کردند، اتفاق افتاد و چه در مباحثی که چند سال قبل در برخی از کشورهای اسلامی رخ داد یا حتی در الجزایر و جاهای دیگر، یک کالبد شکافی نشان می‌دهد آنهایی که از آرمان‌های هویتی انقلابی عدول کردند زود به شکست منجر شدند و راهشان جدا شد از مسیری که طراحی کرده بودند.

زاهدی تصریح کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز در بعد کلان یک مسئولیت بسیار سنگینی دارند و آن تبیین هویت انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب است و این باید نه‌تنها در مباحث اداری و .. فراتر از آن باید در جامعه و بخصوص قشر جوان ما تبدیل به گفتمان عمومی شود.

وی افزود: ما اگر نتوانیم درست هویت انقلاب اسلامی را با شیوه‌های خودش برای نسل جوان تبیین کنیم، مطمئنا در حوزه‌های خرد هم در درازمدت اثر خود را نخواهد گذاشت و انقلاب ممکن از مسیر خودش دور شود و ما به عنوان سربازان انقلاب وظیفه سنگینی داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس رویکرد تبیینی و ایده‌پردازی برای آرمان‌های انقلاب را مورد تأکید قرار داد و گفت: گاهی اوقات در فضای مجازی آنچنان از انقلاب به بدی یاد می‌کنند توسط معاندان که در ذهن جوانان ما ایجاد شبهه می‌کند و در بحث کلان هویتی انقلاب باید روی گفتمان و آرمان‌های انقلاب و امامین انقلاب کار کنیم.

زاهدی ادامه داد: وقتی ما بیانیه گام دوم و موضوع تمدن نوین اسلامی و مهدویت را داریم این تمدن نوین چه می‌خواهد به ما بگوید جوانی که با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند تصوری که باید از این تمدن داشته باشد چگونه است؟ وظیفه هیئت‌های اندیشه‌ورز است نسل را روشنگری و هدایت کند و اینکه بسیج پیشران موضع است باعث افتخار است و باید حوزه وسیع‌تر شود.

وی با بیان اینکه اندیشه‌ورزی در حوزه خرد مربوط به مسائل استان و منطقه و شهرستان و ادارات و … می‌شود که رویکرد دیگری دارد و شناخت دقیق چالش‌ها، توانمندی‌ها و بهره‌وری و بهره‌مندی بهینه از این فرصت‌ها و توانمندی‌ها و ارائه راهکارها و ایده‌پردازی برای چگونگی استفاه از ظرفیت‌ها است.

زاهدی با پیشنهاد اینکه فراخوان ایده‌پردازی و اهدای جایزه می‌تواند به ما کمک کند و مرکز ثبت ایده ایجاد کنیم و به ایده‌های خوب جوانان جایزه بدهیم، عنوان کرد: ایده‌های خوب را در قالب اجرایی ببریم و به جوانان بها بدهیم و همه جوانان را درگیر این موضوع کنیم تا تراوشات فکری و ذهنی آنها به جای اینکه به سمت و سوی مسائل انحرافی در فضای مجازی برود به این سمت بیاید.

زاهدی خاطرنشان کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز حتما باید ارتباط تنگاتنگی با مراکز نخبگی درون و برون استانی داشته باشند که بتوانیم یک تحرکی به این هیئت بدهیم و استان کرمان الگویی برای کل کشور شود.

هیئت‌های اندیشه‌ورز به کمک مجموعه اداری در اجرا و تشخیص اولویت‌ها بیاید

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز با تبریک ایام دهه کرامت و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا اظهار داشت: در بحث هیئت‌های اندیشه‌ورز همان‌طور که در فرمایش مقام معظم رهبری هم دیدیم در ضرورت آن بحثی نیست و تقریبا یک الزام شاید باشد به لحاظ منطقی نه به لحاظ اداری و در ضرورت آن بحثی نیست.

وی عنوان کرد: مدیران آنقدر گرفتار اجرائیات و فعالیت‌های روزمره اجرایی هستند که کمتر می‌توانند به این بحث برسند و اگر در مجموعه اداری با کمک بسیج این اتفاق بیفتد کمک بسیار بزرگی به مجموعه مدیریتی خواهد بود.

استاندار کرمان با اشاره به توصیه‌های دینی در خصوص مشورت کردن خاطرنشان کرد: مصداق آن هم همین است عملا بچه‌های بسیج هم انگیزه بالایی دارند و انقلابی، دینی و خوش فکر بودن آنها و … و تضارب آرایی که داشته باشند خروجی خوبی خواهند داشت و معجزه خواهد کرد برای مدیریت اجرایی که بتواند کارها را به خوبی پیش ببرد.

فداکار افزود: مخصوصا در حوزه اولویت‌ها و ضرورت‌ها، گاهی کاری شروع می‌شود لازم و خوب است اما شاید در اولویت نباشد و این هیئت‌ها کمک می‌کند در تعیین اولویت‌ها و شیوه اجرا، ضمن اینکه اعضای هیئت‌ها الزامات قانونی و اداری را هم می‌شناسند و امیدواریم به کمک مجموعه اداری در اجرا و تشخیص اولویت‌ها بیاید و بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم با تکیه بر ظرفیت فکری که ایجاد خواهد شد و هم‌افزایی خواهد کرد.

مردم در همه جهات و زمینه‌ها توانستند کمک کنند 

سردار محمدعلی نظری جانشین سپاه ثارالله استان کرمان نیز اظهار داشت: رسالت ما امسال در خصوص شعار سال است که یکی از مهم‌ترین جاهایی که می‌تواند تولید فکر کند و در جهت تولید بیشتر و دانش‌بنیان کردن و اشغال آفرینی است، بحث هیئت‌های اندیشه‌ورز ادارات است.

وی عنوان کرد: تعامل بسیج ادارات و اصناف و کارگری توانستیم خیلی از کارخانجاتی که مشکل داشتند و جاهایی که در شرف تعطیلی بود شناسایی و توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز و فکرهایی که داده شد کارسازی شود و کارهای بزرگی توانستیم انجام دهیم.

جانشین سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در زمینه آبرسانی طی این چند سال کار بزرگی در استان انجام شد و الگویی برای کشور شد، افزود: این کار بزرگ با همکاری بسیجیان، گروه‌های مردمی و گروه‌های جهادی انجام شد.

نظری با بیان اینکه هر چه خودمان بتوانیم در اداره این تفکر را نهادینه کنیم آن وقت می‌توانیم برای آحاد جامعه هم این پیش روندگی را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: مردم در همه جهات و زمینه‌ها توانستند کمک کنند و مشکلات را حل کنند و این روند باید ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا