تهران

زاکانی: هیچ بهانه‌ای برای تحول در مسائل اجتماعی شهر تهران پذیرفتنی نیست/ خلق معجزه برای تهران با وحدت و همدلی

به گزارش خبرگزاری یولن از تهران؛ علیرضا زاکانی روز سه شنبه در نخستین جلسه قرارگاه اجتماعی مسائل تهران اظهار کرد: بسیار خشنودیم با همدلی و اعتقاد دور هم جمع شده ایم امروز یک فرصت بی نظیر در سطح کشور و استان فراهم شده که شاید از اول انقلاب پیش نیامده و از ما بهانه ای پذیرفته نیست نسبت به آنچه باید رقم بخورد.

وی ادامه داد: موضوعات تهران در هم پیچیده است شهر تهران با ٩ میلیون و ۶٠٠ هزار نفر ساکن و ٣ تا ۴ میلیون تردد روزانه از استان های دیگر با جمعیت ١۴ میلیونی شاید در برابر ٨۵ میلیون جمعیت کشور قابل توجه نباشد اما از اهمیت و شرایط ویژه ای برخوردار است.

شهردار تهران عنوان کرد: ما شهر تهران را برای آدم ها می خواهیم نه برای در و دیوار و رنگ و لعاب آن، شهر باید پیشرفت کند تا بتواند الگو باشد.

زاکانی سپس با اشاره به اینکه دو ماه از حضور ما در شهرداری تهران می گذرد، گفت: باید شهر تهران را به عنوان الگو برای جهان اسلام قرار دهیم باید نه تنها شهر را اداره کنیم، بلکه یک تحول عظیم در آن به وجود بیاید که به لطف خدا اقتضاعات آن وجود دارد.

وی افزود: ما در شهرداری بنای جدی داریم مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی خود را بپذیریم؛ در قانون مسئولیت دستگاه ها مشخص شده است، براساس فرمایش مقام معظم رهبری علاوه بر جنبه های کاری باید جنبه های روح شهر را در اولویت قرار دهیم.

شهردار تهران تصریح کرد: این دغدغه را از ابتدای ورود به شهرداری به عنوان یک رویکرد جدید مطرح کردیم شهردارب وظیفه اساسی خود می داند تا تلاش کند از همه امکانات که مربوط به مردم و انقلاب است در مسیر خدمت استفاده کند.

زاکانی اظهار داشت: برای خود در موضوعات اجتماعی رسالت می دانیم، که ناظر بر موضوع معتادان متجاهر، کودکان کار، خانواده زندانیان، زنان سرپرست خانوار، و غیره است.

وی خاطرنشان کرد: با انسجام بین دستگاه ها باید یک باری را برداریم، برخی دستگاه ها مسئولیت های بیشتری دارند و برخی پشتیبان هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه با یک همدلی و هم افزایی باید یک معجزه را در شهر خلق کنیم، افزود: انشاالله در این مسیر حرکت کنیم امکانات در شهر بالاست و اراده وجود دارد؛ همچنین مشکل عدم مسئولیت پذیری از مشکلات گذشته است و امیدوارم با در کنار هم بودن احساس مسئولیت داشته باشیم تا شهر از همه جوانب ارتقا یابد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا