بین الملل

زلنسکی، روسیه را «تروریست» خواند

زلنسکی، روسیه را «تروریست» خواند

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در واکنش به عملیات روز سه شنبه (امروز) روسیه در «خارکیف» دومین شهر بزرگ اوکراین مدعی شد که روسیه «تروریست» شده است.

در حالی که ششمین روز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین ادامه دارد، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین با انتشار یک ویدئو به شدت اقدامات نیروهای روسی در دومین شهر بزرگ کشورش را محکوم کرد.

رسانه‌های اوکراینی از حمله موشکی روسیه به ساختمان اداری دولتی خارکیف در شرق این کشور خبر دادند. سرویس اضطراری اوکراین اعلام کرد در حمله روسیه به این ساختمان ۶ نفر از جمله یک کودک مجروح شده‌اند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در ویدئویی که از او منتشر شده است، روسیه را به حمله موشکی به میدان مرکزی خارکیف متهم کرد و این حمله را یک اقدام کاملا آشکار تروریستی خواند. وی همچنین ادعا کرد: «روسیه به یک دولت تروریستی تبدیل شده است. هیچ کس فراموش نخواهد کرد، هیچ کس نخواهد بخشید».

دقایقی بعد از اظهارات ولودیمیر زلنسکی، رسانه‌های بین‌المللی به نقل از مشاور وزیر کشور اوکراین مدعی شدند که در حمله روسیه به شهر خارکیف حداقل ۱۰ نفر جانشان را از دست دادند و ۳۵ نفر از اوکراینی‌ها هم زخمی شده‌اند.

اظهارات زلنسکی علیه مسکو در شرایطی مطرح شده که پیشتر «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفته بود: «ارتش روسیه تمامی اقدامات لازم برای حفظ جان و ایمنی غیرنظامیان را به کار می‌گیرد. عملیات نظامی تنها علیه تأسیسات نظامی است و با سلاح‌های با دقت بالا صورت می‌گیرد».

«از سوی دیگر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین هم امروز درباره تحولات اوکراین و مواضع روسیه اظهارنظر کرد. وی اعلام کرد که (ما ولودیمیر زلنسکی را همچنان رئیس‌جمهور اوکراین می‌دانیم».

سخنگوی کرملین ادامه داد: نیروهای روسیه زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی در اوکراین را بمباران نمی‌کنند. ادعاها درباره استفاده روسیه از بمب‌های خوشه ای در اوکراین، دروغ است. پسکوف با اشاره به کشته شدن نظامیان اوکراینی گفت، زلنسکی می‌تواند به سربازان اوکراین دستور دهد سلاح‌های خود را به زمین بگذارند و از تلفات جلوگیری کند.

برای اطلاع از آخرین خبرهای بحران اوکراین، اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا