بین الملل

زلنسکی برای اولین بار از زمان شروع جنگ از کی‌یف خارج شد

زلنسکی برای اولین بار از زمان شروع جنگ از کی‌یف خارج شد

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه برای اولین بار از کی‌یف خارج شده و از شهر «خارکیف» در شمال شرق این کشور بازدید کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، زلنسکی در بازدید از این منطقه که اخیراً از نیروهای روسی پس گرفته شده است، از وضعیت عملیاتی منطقه مطلع شده و نشستی را با مقامات محلی از جمله فرماندهان نظامی برگزار کرد.

با وجود گزارش‌های گسترده رسانه‌های غربی درباره عقب‌نشینی قابل توجه روس‌ها از منطقه خارکیف، «اولگ سینگوبوف» رئیس دولت نظامی این منطقه در جلسه با زلنسکی گفت، ۳۱ درصد از خارکیف همچنان تحت تسلط روس‌ها بوده و ۵ درصد نیز پس گرفته شده است.

به گفته این مقام اوکراینی، در مناطق «آزاد شده»، با وجود تداوم حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای روس‌ها، عملیات مین روبی در حال انجام است.

زلنسکی برای اولین بار از زمان شروع جنگ از کی‌یف خارج شد

از سوی دیگر، خبرگزاری «رویترز» به نقل از فرماندار بخشی از لوهانسک که تحت کنترل دولت مرکزی کی‌یف قرار دارد گفت، نیروهای روس روز یکشنبه حملات توپخانه‌ای سنگینی را به منظور تصرف شهر «سیوِرودونتسک» انجام داده‌اند.

به گفته این مقام اوکراینی «وضعیت به‌شدت وخامت یافته» و آتش روس‌ها به اندازه‌ای سنگین است که نیروهای اوکراینی قادر نیستند خود را جنازه‌ها و زخمی‌ها برسانند.

سیوِرودونتسک در کرانه شرقی رودخانه واقع شده و در مرکز توجه پیشروی‌های کند و پیوسته نیروهای روس قرار گرفته که هدف تصرف کامل دو منطقه لوهانسک و دونتسک را دنبال می‌کنند.

سال گذشته پس از هشدارهای مکرر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره حملات راکتی و توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه روس‌تبارهای ساکن مناطق خود مختار شرق اوکراین و به بن‌بست خوردن مذاکرات امنیتی مسکو و غرب، دستور «عملیات ویژه» در اوکراین صادر شد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا