بین الملل

زلنسکی در دیدار با نتانیاهو: انتظار بیشتری از اسرائیل داریم

زلنسکی در دیدار با نتانیاهو: انتظار بیشتری از اسرائیل داریم

 وبسایت صهیونیستی «i۲۴NEWS» اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در حاشیه هفتاد و هشتمین دور از نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.

زلنسکی در این دیدار با اشاره به موضع رژیم صهیونیستی در قبال جنگ روسیه و اوکراین و مخالفت با درخواست‌های کی‌یف برای تجهیز آن به تسلیحات گفت: اوکراین انتظار بیشتری از اسرائیل دارد.

این نخستین دیدار نتانیاهو و زلنسکی از زمان آغاز جنگ میان مسکو و کی‌یف است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از زمان روی کار آمدن خود از محکومیت علنی حمله روسیه به اوکراین خودداری کرده است. زمانی که در مصاحبه با رسانه‌های بین‌المللی از او پرسیده ‌شد که چرا رژیم صهیونیستی بر بی‌طرفی در جنگ اصرار دارد؟ او پاسخ داد که روابط با روسیه بسیار «پیچیده» است و منافع تل‌آویو ایجاب می‌کند که از بحران با مسکو که به اقدامات کشورهای مشترک علیه اهدافی در سوریه آسیب می‌زند، خودداری کند.

این موضع رژیم صهیونیستی و مخالفت چند باره مقامات آن با درخواست‌ها برای تجهیز کی‌یف به سلاح خشم دولت اوکراین را به همراه داشته است.

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» ۲۵ شهریور در یادداشتی اعلام کرده بود: ولودیمیر زلنسکی در دفتر خود در کی‌یف برای اولین بار از زمان آغاز جنگ در کشورش، با ۳۲ فرستاده خاخام‌ها و فرستادگان جنبش حسیدی یهودی ارتدکس «چاباد» و خاخام‌های فرقه‌های اصلی یهودی دیدار کرد.

در این مقاله به نقل از منابع آگاه صهیونیستی آمده است: «در این دیدار، زلنسکی از کمبود کمک‌های اسرائیل به اوکراین انتقاد کرد و توضیح داد که با بنیامین نتانیاهو تماس گرفته و درخواست کمک کرده و گفته است که پناهگاه‌هایی وجود دارند که فقط ۱۱۰۰۰ نفر را می‌توانند در خود جای دهند؛ اما انتظار ورود ۳۰ هزار نفر وجود دارد. به او گفتم که اگر اسرائیل گنبد آهنین را بفرستد، به حفاظت از شهروندانش کمک می‌کند و به او قول دادم که اگر به اوکراین بیاید، با او به اومان (شهری در استان چرکاسی در اوکراین) خواهم رفت.»

طبق این مقاله، زلنسکی در جریان دیدار با خاخام‌های جوامع یهودی در این کشور به انتقاد شدید خود از نتانیاهو ادامه داد و گفت که مسؤولیت محافظت از ده‌ها هزار یهودی که در سال نوی یهودیان برای آیین تلمودی به اومان، اوکراین آمده‌اند، تنها مسؤولیت اوکراین نیست، بلکه مسؤولیت رژیم صهیونیستی نیز هست که به اندازه کافی در خصوص حفاظت لازم از آنها کاری انجام نمی‌دهد.

۳۱۱۳۱۱

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا