گیلان

زمستان گیلان بهاری می‌شود

زمستان گیلان بهاری می‌شود

محمد دادرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آب‎‌وهوای گیلان در روزهای آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ورود سامانه پایدار و جریانات جنوبی همراه با افزایش دما و وزش باد گرم از بامداد دوشنبه به منطقه است. 

وی با اشاره به وضعیت دمای هوا در روزهای آینده افزود: در روزهای آینده به‌ ویژه در روز دوشنبه و سه‌شنبه با استقرار این سامانه گرم و پایدار، دمای هوا هشت تا ۱۲ درجه سلسیوس افزایش می‌یابد. 

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه این شرایط جوی تا اواسط هفته در استان گیلان ادامه دارد، گفت: در این مدت علاوه بر افزایش دما، شاهد وزش باد گرم در مناطق جلگه‌ای و ارتفاعات خواهیم بود. 

دادرس با اشاره به وضعیت دریا در روزهای آینده بیان کرد: دریای کاسپین در این مدت آرام و با ارتفاع موج ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریایی ازجمله صید و صیادی مناسب است. 

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دمای هوای رشت مرکز استان گیلان، شش درجه سانتی‌گراد و رطوبت نسبی ۹۰ درصد است، افزود: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی و مرغداری‌ها جهت مقابله با حوادث احتمالی تمهیدات لازم را به عمل آورند. 

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه این سامانه گرم و جنوبی دامنه‌ها و ارتفاعات استان را در برمی‌گیرد، گفت: احتمال ریزش سنگ، سقوط بهمن، ذوب شدن برف و در جنگل‌های استان افزایش احتمال آتش‌سوزی از خطرات این سامانه محسوب می‌شود. 

دادرس با تأکید بر رعایت احتیاط، هنگام تردد در محورهای کوهستانی بیان کرد: مردم و مسافران از انجام فعالیت‌های کوهنوردی، روشن کردن آتش در مراتع و جنگل‌ها و رها کردن آن به‌شدت خودداری کنند. 

وی با تأکید بر اینکه مسئولان نیز باید اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات احتمالی به عمل آورند، تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب‌وبرق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها باید اقدامات لازم را به عمل آورند. 

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با بیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود، افزود: مسؤولان مربوطه با توجه به اطلاعیه صادره، حتماً تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا