بین الملل

زمین گیر شدن جنگنده‌های اف-۱۶ تایوان پس ازسقوط یک جت در دریا

زمین گیر شدن جنگنده‌های اف-۱۶ تایوان پس ازسقوط یک جت در دریا

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، به دنبال سقوط یک فروندجنگنده «اف-۱۶» ارتقا یافته نیروی هویی تایوان در دریا، نیروی هوایی این کشور تصمیم به زمین گیر کردن ناوگان این جنگنده‌های آمریکایی گرفته است.

 به نوشته روزنامه «گاردین» نیروی هوایی تایوان روز چهارشنبه از سقوط یک فروند جنگنده اف-۱۶ خود در دریا و ناپدید شدن خلبان آن خبر داد. این سانحه در حالی رخ داد که نیروی هوایی تایوان هفته گذشته رزمایش بزرگی را همزمان با تداوم پروازهای نظامی چین بر فراز منطقه پدافندی جنوب غربی جزیره انجام داد. نیروی هوایی تایوان اینک اعلام کرده که ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ تا اطلاع بعدی زمین‌گیر می‌شوند.

این دومین سانحه هوایی برای ارتش تایوان در ماه‌های اخیر است. وزارت دفاع تایوان از اعزام تیم‌های جست‌وجو برای یافتن خلبان این جنگنده خبر داده و رئیس جمهور تایوان نیز دستور اکید صادر کرده تا تحقیقات در زمینه این سانحه صورت گیرد.

تحلیلگران نظامی، خلبانان تایوان را یکی از بهترین خلبانان جهان ستایش می‌دانند. یکی از خلبانان تایوانی جنگنده اف-۱۶ هفته گذشته در طول رزمایش نظامی به خبرنگاران گفت که نیروی هوایی جزیره ۲۴ ساعت شبانه روز فعال است و اغلب خلبانان را مجبور می‌کنند که در نیمه های شب یا صبح زود از زمین بلند شوند تا هواپیماهای چینی را رهگیری کند.

چین طی هفته‌های اخیر تهدیدهای خود را با اعزام جنگنده‌ها به نزدیکی تایوان و برگزاری رزمایش‌های نظامی افزایش داده است.

وزارت دفاع تایوان  چندی قبل مدعی شد که پنج فروند جنگنده و هواپیمای تجسسی ارتش چین وارد منطقه شناسایی و پدافندی جزیره شدند. حساب توییتری وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که پنج فروند هواپیمای نظامی چین از جمله سه فروند هواپیمای تجسسی «وای -۸» و دو فروند جنگنده «جی-۱۱» وارد منطقه پدافندی تایوان در جنوب غربی این جزیره شدند.  وزارت دفاع تایوان از رهگیری این جت‌های نظامی و اعزام سریع جنگنده‌های خود برای بیرون راندن جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی چین خبر داد

نیروی هوایی تایوان طی دو سال گذشته متحمل یک رشته حوادث شده که تعدادی از آنها مرگبار بوده است. دو خلبان جنگنده اف-۵ در ماه مارس گذشته در جریان یک ماموریت آموزشی کشته شدند. یکی از افسران عالی رتبه ارتش نیز در میان ۸ پرسنل کشته شده در سقوط یک فروند بالگرد در ژانویه ۲۰۲۰ بود. دستکم چهار خلبان دیگر در حوادث اخیر کشته یا مفقود شده‌اند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا