آذربایجان غربی

زنگ خطر افزایش تعداد بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌غربی/ احتمال ورود مجدد شهرستان‌ها به وضعیت قرمز

به گزارش یولن از ارومیه، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی جواد آقازاده اظهار داشت: علی‌رغم اینکه هفته گذشته در آستانه خروج از وضعیت قرمز بود و به‌ جز ۲ شهرستان مهاباد و سردشت که در وضعیت قرمز بودند در هفته جاری با وجود نارنجی شدن وضعیت مهاباد سه شهرستان دیگر شامل اشنویه، بوکان و پیرانشهر وارد وضعیت قرمز شدند و چهار شهرستان جنوبی استان و ۲ استان مجاور کردستان و کرمانشاه دارای وضعیت قرمز هستند.

وی تصریح کرد: شهرستان‌های ماکو، خوی، سلماس، نقده، میاندوآب، شاهین‌دژ و مهاباد در وضعیت نارنجی و پنج شهرستان پلدشت، چالدران، شوط، چایپاره و تکاب در وضعیت زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان ینکه تعداد بیماران بدحال و بستری در بخش ICU تقریبا ثابت است، تاکید کرد: تعداد مراجعین به درمانگاه‌های ۱۶ساعته متاسفانه طی ۲ هفته گذشته در حال افزایش است و این خود یک زنگ خطر برای افزایش تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها و ورود مجدد شهرستان‌ها به وضعیت قرمز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به‌ ترددهای زیاد بین شهرستان‌ها و استان‌ها و حضور کارگران فصلی از سایر استانها در استان خاطرنشان کردن کرد: علی‌رغم افزایش تعداد شهرستان‌ها با وضعیت نارنجی و زرد در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم استفاده  از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی با وجود دریافت هر ۲ دز واکسن احتمال افزایش تعداد مبتلایان وجود دارد.

این مقام مسوول گفت: آذربایجان‌غربی همگام با سراسر کشور پیش می‌رود و تا امروز ۲میلیون و ۷۵۸هزار و ۲۶۳ دوز واکسن تزریق شده که یک میلیون ۹۳۷هزار دز اول و ۸۲۱هزار دوز دوم است.

وی تصریح کرد: زمانی ایمنی کامل به وجود می‌آید که ۸۰درصد جمعیت هر ۲ دز را دریافت کنند یعنی از سه میلیون ۴۰۰ هزار  جمعیت استان باید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر هر ۲ دوز واکسن را دریافت کنند در حالی که تعداد دوز دوم تزریق شده ۷۰۰ هزار کمتر از دز اول است.

آقازاده با درخواست از عموم مردم برای دریافت دز دوم با مراجعه به مراکز واکسیناسیون و خانه‌های بهداشت، بیان کرد: در راستای رساندن دز دوم به سطح ایمنی در حال حاضر در روستاها واکسیناسیون به صورت خانه به خانه انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در مورد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ سال، یادآور شد:  ۵۲.۳ درصد از دانش آموزان دز اول  ۱.۲ درصد دز دوم را دریافت کرده‌اند و از اولیا دانش‌آموزان درخواست کرد جهت واکسیناسیون، به ۳۹ پایگاه واکسیناسیون آموزش پروش مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا