بین الملل

زیان ۱۷ میلیارد دلاری غول خدمات مالی آمریکا با تحریم روسیه

زیان ۱۷ میلیارد دلاری غول خدمات مالی آمریکا با تحریم روسیه

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل یولن، روزنامه فایننشال تایمز نوشت، «بلک راک»، ابرشرکت خدمات مالی آمریکایی ۱۷ میلیارد دلار از دارایی‌های اوراق بهادار روسی خود را از دست داده است.

به نوشته این روزنامه، مشتریان این شرکت در پایان ماه ژانویه بیش از ۱۸.۲ میلیارد دلار دارایی روسی داشتند. تحریم‌های غرب و بازارهای آسیب دیده، بیشتر این دارایی ها را غیرقابل فروش کرده است و سبب شد تا «بلک راک» ارزش آنها را به شدت کاهش دهد.

این شرکت که بزرگ ترین شرکت مدیریت دارایی در جهان است در ۲۸ فوریه، خرید تمامی اوراق بهادار روسی را در صندوق‌های فعال و شاخص خود را به حالت تعلیق درآورد.

لری فینک، مدیر اجرایی و رئیس این شرکت، هفته گذشته در پستی در شبکه اجتماعی لینکدین نوشت، این شرکت به طور فعال با ارائه دهندگان شاخص خود از حذف اوراق بهادار روسیه از شاخص های گسترده حمایت کرده است.

«بلک‌راک»، ابرشرکت خدمات مالی آمریکایی در زمینه سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری، مدیریت ثروت و مدیریت دارایی فعالیت می‌کند.

این شرکت، حدود ۱۰ تریلیون دلار دارایی در جهان را مدیریت می کند و به‌عنوان بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان شناخته می‌شود.

مشتریان این شرکت بیشتر سرمایه‌گذاران نهادی، بانک‌ها، صندوق‌های سرمایه ملی، شرکت‌های خانوادگی و سرمایه‌گذاران شخصی هستند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا