سلامت

ساخت بیمارستان ۱۴۰۰ تختخوابی محمدرسول الله (ص) در شیراز آغاز شد

ساخت بیمارستان ۱۴۰۰ تختخوابی محمدرسول الله (ص) در شیراز آغاز شد

به گزارش یولن،  این آیین روز جمعه همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) و با حضور استاندار فارس، معاون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی برگزار شد.

ساخت بیمارستان ۱۴۰۰ تختخوابی محمدرسول الله (ص) در شیراز آغاز شد
استاندار فارس: ۴۰۰ تخت در بیمارستان حضرت محمدرسول الله (ص) به کودکان اختصاص می یابد

استاندار فارس در این آیین گفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه بیمارستان حضرت محمدرسول الله (ص) به عنوان یک پروژه ملی، نشان از فضای وحدت و یکرنگی در بین مسوولان استان فارس است.
محمد هادی ایمانیه با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان فارس، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر دستگاه های اجرایی استان به پاس همکاری و مشارکت در پیشرفت پروژه های فارس، از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی برای کمک به روند تسهیل خدمات در استان تشکر کرد و گفت: ۱۸ نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، برای آبادانی فارس پای کار هستند.
استاندار فارس همچنین از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  و دیگر مسئولان این دانشگاه به خاطر تلاش شبانه روزی برای به ثمر نشستن پروژه های سلامت در شیراز و استان قدردانی کرد و گفت: توسعه و بهره برداری از پروژه های بزرگ سلامت در شیراز، نیاز اصلی مردم استان و کشور است.
ایمانیه گفت: با وجود اساتید ارزشمند و مجرب کودکان در بیمارستان های نمازی، شهید آیت الله دستغیب(ره) و مادر و کودک غدیر، نیاز به یک بیمارستان در حوزه کودکان در شیراز احساس می شد که بر همین اساس، ۴۰۰ تخت در بیمارستان حضرت محمدرسول الله (ص) به کودکان اختصاص یافته است.
او با اشاره به ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در شیراز اظهار کرد: درصد بالایی از بیماران  در بیمارستان های شیراز برای دریافت خدمات درمانی در رشته های مختلف به ویژه پیوند اعضا،  از سایر استان ها و شهرهای کشور مانند مشهد، تهران، تبریز، اصفهان به شیراز مراجعه می کنند که ضرورت دارد خدمات درمانی در فضاهای مطلوب و استاندارد توسعه یابد.

ساخت بیمارستان ۱۴۰۰ تختخوابی محمدرسول الله (ص) در شیراز آغاز شد
در این آیین، تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء(ص) برای بهره برداری از این پروژه، به امضا رسید.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء(ص) نیز در سخنانی در این آیین از پروژه بیمارستان حضرت محمدرسول الله (ص) به عنوان یک پروژه بزرگ سلامت یاد کرد.
سردار حاجی زمانی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) را خدمتگزار مردم خواند و اظهار کرد: تاکنون ساخت هشت هزار و ۴۰۰تخت بیمارستانی به همت قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به اتمام رسیده و یا در حال تکمیل شدن است.
وی با اشاره به پیشبرد روند اجرایی ۳۲۰ پروژه فعال در کشور از سوی قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء(ص)، افزود: این قرارگاه از زمان تاسیس تاکنون، در حوزه های مختلف در کشور فعال بوده و در حوزه درمان نیز اقدامات بسیاری به ویژه در دوران شیوع کرونا و تامین نیازهای ضروری انجام داده است.
سردار حاجی زمانی با اشاره به آغاز ساخت بیمارستان یک هزار و ۴۰۰ تخت خوابی در این آیین گفت: امیدواریم با تلاش، پیگیری و حمایت های بیش از پیش استاندار فارس، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسوولان ارشد استان، این پروژه در زمان مشخص خود به بهره برداری برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این آیین گفت: شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور نیازمند توسعه فضای فیزیکی برای تقویت روند خدمت رسانی به بیماران است.
«سید وحید حسینی» ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) افزود: امروز به لطف خداوند متعال  و به برکت این عید مبارک، با حمایت استاندار فارس و وزیر بهداشت وهمچنین پیگیری مستمر مسوولان دانشگاه، شاهد به ثمر نشستن آرزوی ۱۰ ساله مسوولان و مردم شیراز هستیم.
وی این پروژه عظیم درمانی را یکی از پروژه های موردنیاز کشور در ارایه خدمات درمانی برشمرد.
مسوول ارشد حوزه سلامت فارس با ابراز خرسندی از آغاز  عملیات اجرایی این پروژه پس از پیگیری های فراوان به عنوان گامی مهم در توسعه خدمات درمانی در استان فارس  با اعتباری بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار تامین شده که در صورت تخصیص اعتبار موردنیاز، پیش بینی می شود روند بهره برداری از این خدمت یزرگ سلامت، پنج ساله باشد.
حسینی در ادامه با اشاره به گسترش پوشش خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۳۷ درصد بیمارانی که به بیمارستان ها و مراکز درمانی شیراز مراجعه می کنند، هموطنانی از سایر استان های کشور هستند که این حجم از اعتماد مردم برای دریافت خدمات سلامت در شیراز، نشانگر توانمندی بالای اساتید مجرب این مرکز آموزش عالی و ثمربخشی تلاش های مجموعه دانشگاه در توسعه خدمات سلامت است.
رئیس دانشگاه علوم پژشکی شیراز با بیان اینکه شیراز با وجود ارایه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، نیازمند توسعه فضای فیزیکی مراکز درمانی است، از کمبود ۲ هزار و پانصد تخت بیمارستانی در شیراز خبر داد و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خوشبختانه شاهد بهره برداری از بیمارستان های دولتی بسیاری در شهرستان های استان بودیم و در شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور، تنها چند بیمارستان خیریه و خصوصی ساخته شده که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال پیگیری برای توسعه خدمات درمانی در بخش دولتی با راه اندازی بیمارستان های بزرگ هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از حمایت های وزیر بهداشت و استاندار فارس، همکاری و همراهی نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی و قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء(ص)، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس و مسوولان دانشگاه در اجرای پروژه بیمارستان ۱۴۰۰ تخت خوابی حضرت محمد رسول‌الله (ص)قدردانی کرد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین با اشاره به تلاش نمایندگان مجلس برای تأمین و تقویت زیرساخت های درمانی استان فارس گفت: شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور نه تنها به مردم استان فارس و سایر استان های کشور خدمات درمانی ارایه می دهد، بلکه در برخی از رشته ها، بیمارانی از کشورهای همسایه نیز به شیراز مراجعه می کنند.
ابراهیم عزیزی اظهار کرد: برای تقویت این قطب پزشکی کشور، علاوه بر نیروی انسانی ضرورت دارد چندین بیمارستان بزرگ و مراکز درمانی نیز در این منطقه احداث شود که این امر با همت و تلاش همه مسوولان محقق می شود.
عزیزی اظهار کرد: وزیر بهداشت، استاندار فارس و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با عزم و اراده جدی پیگیر به ثمر نشستن این پروژه بزرگ هستند.

در این آیین، تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء(ص) برای بهره برداری از این پروژه، به امضا رسید.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا