البرز

سازش با اسرائیل خیانت به اسلام است

سازش با اسرائیل خیانت به اسلام است

به گزارش یولن از فردیس، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه فردیس، در خطبه های نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس در فردیس، هرزگی سیاسی، دورویی را از مظاهر بی تقوایی دانست و افزود: افرادی که با هر مسلک و آیینی نشست و برخاست می کنند، خلاف تقواست انسان باید در زندگی و رفتارش بر اصولی پایبند باشد و زندگی را بر اساس اصول تقوا برنامه ریزی کند.  

وی اضافه کرد: دوست داشتن برخی افراد که به لحاظ سیاسی یا اخلاقی فاسدند، یا دشمن دین خدا و دین و مملکت هستند، مظهر بی غیرتی است. اینها نفاق است. برخی خود را زیرک می‌دانند و به همه ابراز ارادت می‌کنند هم از رهبر انقلاب و ارزش‌های انقلاب دم می‌زنند و هم با دشمنان انقلاب نشست و برخاست می‌کنند، این هرزگی سیاسی و نفاق است باید به اثولی پایبند باشیم. 

خطیب جمعه فردیس به سران کشورهای عربی و اسلامی از جمله ترکیه، عربستان، امارات و غیره به عنوان یکی از مظاهر منافقین و هرزگان سیاسی، اشاره کرد و گفت: این‌ها هم دم از اسلام، قرآن و غیرت عربی می زنند و هم با آمریکا رابطه مزدوری برقرار می کنند و هم رژیم اسرائیل را به رسمیت می‌شناسند و هم ادعای ایمان می‌کنند، اینها به کشورهای اسلامی خیانت می‌کنند. به فرمایش رهبر معظم انقلاب(مد) دولت های اسلامی در مورد فلسطین بسیار بد عمل می‌کنند برخی‌ها مثل ترکیه راه حمایت از فلسطین را برقراری ارتباط با اسرائیل می‌دانند که این کارها جواب نمی‌دهد. 

اسرائیل کشور نیست

وی افزود: برخی جریانات سیاسی داخل کشور معتقدند که ریشه مشکلات کشور بین المللی است و راه حل آن را برقراری رابطه با آمریکا و اسرائیل می‌دانند و می گویند به جای اتلاف وقت پیام صلح و دوستی به دنیا بدهید. در حالیکه به فرمایش رهبری اسرائیل کشور نیست و پادگان تروریست‌هاست و مبارزه با آن وظیفه همگانی است. بر اساس حقوق بین الملل کشوری که ناشی از تجاوز باشد،کشور نیست و نباید آن را به رسمیت شناخت. 

 حسینی تصریح کرد: از نظر ملت، رهبر و دولت ما اسرائیل دشمن درجه یک اسلام، مسلمین و کشورهای اسلامی و منطقه است و سازش با آن مشکلی را حل نمی‌کند و پیمان صلح و دوستی به دشمن، جز خیانت و حماقت هیچ نتیجه ای ندارد.

حضور پرشور مردم در راهپیمایی، حماسه ای بزرگ و شایسته قدر شناسی 

وی حضور پرشور مردم در سراسر کشور به ویژه شهرستان فردیس را حماسه ای بزرگ و شایسته قدرشناسی دانست و گفت: امروز ملت عظیم الشان ایران و مردم انقلابی و باوفای شهرستان فردیس حماسه بزرگی را رقم زدند که شایسته قدر شناسی است. امروز شعارهای استکبارستیزانه مرگ بر اسرائیل از سراسر کشورهای اسلامی بباعث خشم آمریکا و صهیونیسم شد خدا در قرآن می‌فرماید هر قدمی که علیه کفر برداشته شود، مستحق پادش است. 

دلایل حمایت از فلسطین

نماینده ولی فقیه در شهرستان فردیس در خصوص برپایی روز قدس و جایگاه آن، اظهار کرد: دشمنی ما با اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به سه دلیل انسانی، اسلامی و ایرانی بودن است. انسانیت اقتضا می‌کند در مقابل ظالم بایستید و از مظلوم حمایت کنید و اگر دم از حقوق بشر می‌زنند، حمایت از مردم مظلوم فلسطین یک اقدام حقوق بشری است. همچنین ایرانی بودن و اقتضای منافع ملی، حمایت از فلسطین را تکلیف می‌کند. ما با برچیدن پایگاه‌های دشمن و انکار آن، دشمن را به آنسوی مرزها سوق دادیم و مرزها را گسترش دادیم. 

وی تنها راه آرامش جهان را عمل به فرمایش حضرت امام (ره) و حذف اسرائیل از صفحه روزگار ذکر کرد و گفت: مسلمان بودن دلیل سوم ما در حمایت فلسطین است چرا که یکی از اصول مهم اعتقادی تولی و تبری است که به هم پیمانی با دوستان دین و دشمنی با دشمنان دین امر می کند.

حسینی با بیان اینکه راهپیمایی روز قدس فقط یک راهپیمایی ساده نیست، گفت: راهپیمایی روز قدس اعلام انزجار به سلطه گران و کشورهایی است که از پشت به اسلام خنجر می زنند. کشورهای بی‌غیرتی که با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی آنها را به رسمیت می شناسند. در حالیکه بخشی از اقتدار دولت انقلابی و نظام جمهوری اسلامی بخاطر روز قدس و تشکیل جبهه مقاومت اسلامی است که حتی اقتدار ایران توسط روزنامه امریکایی نیویورک پست مورد تایید قرار داده است.

امام جمعه فردیس ضمن تبریک روز نهم اردیبهشت روز شوراها، گفت: شوراها مظهر مردم سالاری دینی هستند که باید چند نکته از جمله اتحاد و همدلی در مسیر خدمت به مردم را مد نظر قرار دهند. آنهارا به پاکدستی سفارش می‌کنم، چرا که متاسفانه شورا ها در سراسر کشور تا کنون کارنامه خوبی نداشتند. 

وی در خصوص یازدهم اردیبهشت روز کارو کارگر، بیان کرد: کارگرتجلی معیشت پاک وحلال است و کارگران جهاد گران عرصه اقتصادی هستند. باید هم از کار گران تشکر کنیم و هم به فکر حمایت از کارفرماها باشیم.‌ راه مقابله با تحریم تولید مبتنی بر دانش بنیان و اشتغالزاست و باید از داخل کشور تحریم را خنثی کنیم. از دولت آیت الله رئیسی درخواست دارم به معیشت کارگران به ویژه زنان سرپرست خانوار توجه کند.

تکریم معلمان یک وظیفه همگانی است

امام جمعه فردیس ضمن گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت و روز معلم، گفت: معلمان مظهر قدرت نرم جمهوری اسلامی هستند و شغلشان تربیت و تعلیم نسل آینده این کشور است و باید همه مردم و مسوولین معلمان را تکریم کنند. معلمان هم باید شهید مطهری را الگوی تعلیم و تربیت فرزندان این کشور قراردهند. 

مسؤول باید مردمی و جهادی باشد 

وی در پایان با اشاره به دیدار اخیر رهبر با دانشجویان، گفت: به فرمایش رهبری لازم است مسؤولین با مردم گفت و شنود صمیمی داشته باشند.

حسینی گفت: امام جمعه باید در صف مقدم در میدان جهاد خدمت به مردم باشد و دیگران را هم به یدان عمل دعوت کند.‌برخی نگران نباشند که دیدارهای مردمی، موجب بالا رفتن توقع مردم شود. مردم فردیس در دیدارهای هفتگی ابتدایی ترین نیازها را طلب می‌کنند و به کمترین اقدامات راضی هستند.

انتهای پیام/ج


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا