سلامت

سازمان غذا و دارو به تولیدکنندگان واقعی و اصیل کمک می‌کند

به گزارش یولن از وبدا، بهرام دارایی با اشاره به شرایط صنعت دارو در قبل از انقلاب، بعد از انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و پس از آن اظهار کرد:  سازمان غذا و دارو به دلیل وظایف و حساسیت هایی که در این حوزه وجود دارد همواره با سختی ها مواجه بوده است؛ از همین رو وزیر بهداشت، سازمان غذا و دارو را مهمترین رکن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می داند.

وی نسبت دادن عنوان «مافیا» به سازمان غذا و دارو را ضربه این سازمان عنوان کرد و افزود: گرچه سازمان غذا و دارو از بیرون آن، سیستم منسجمی به نظر نمی‌رسد و همیشه ناملایمات درمورد این سازمان بسیار زیاد بوده اما همین سازمان توانسته کیفیت و سلامت فراورده های سلامت محور را تضمین کند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به عملیات روانی و موضوع اطلاع رسانی در حیطه وظایف سازمان غذا و دارو عنوان کرد: متأسفانه در دولت قبل عناوین و اتهامات مختلفی به سازمان غذا و دارو نسبت داده شد. به عقیده من مملکت داری با شعر و داستان امکان پذیر نیست و همیشه باید قدردان کارگزاران و خدمتگذاران سیستم باشیم.

وی درباره وظایف این سازمان تصریح کرد: موضوع غذا حوزه بسیار مهمی است و کارهای بین المللی مختلف در آن انجام گرفته تا جایی که صنعت غذا به صنعت دارو کمک کرد. سازمان غذا و دارو سازمان رگولاتور است اما چون دیگران مسئولیت خود را در حیطه تولید و نظارت به درستی انجام ندادند، مجبور شده است در حوزه تولید نیز ورود کند.

دارایی خاطرنشان کرد: در این دوره با تمام سختی های پیشرو لاجرم هستیم موضوع آزادسازی ارز دارو را با کمترین عوارض مدیریت کنیم.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تمایز میان صنایع تولیدی اصیل و غیرواقعی گفت:  کمک به صنایع داخلی از محورهای اصلی است اما باید در این حوزه به تولیدکننده واقعی کمک کرده و تولید با ارزش و اصالت را تقویت کرد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در سازمان غذا و دارو برای ما مهم است «مردم» هستند، ما حامی مردم هستیم تا دغدغه‌ای نسبت به دسترسی و سلامتی فرآورده های سلامت محور نداشته باشند؛ امیدواریم با یکنواختی دولت و مجلس و سایر ارکان نظام و تلاش در این حوزه وظایف را بهتر انجام داده و به آینده ای روشن امیدوار باشیم.

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا