کردستان

سامانه بارشی از جمعه وارد کردستان می‌شود

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار یولن در سنندج اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی، سامانه بارشی از روز جمعه وارد منطقه می‌شود و مناطق غربی و جنوبی استان را در برمی‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی کردستان افزود: بارش‌ها در این مناطق قابل توجه و ولی در بخش جنوبی و شرقی استان بارش‌ها کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی بعد از روز جمعه تا روز یکشنبه روی منطقه ما فعال خواهد بود، عنوان کرد: بارش‌ها موجب افزایش دما نسبت به چند روز اخیر از بعد از ظهر جمعه در استان خواهد داشت.

صدیقی در مورد پیش‌بینی وضعیت بارش در استان در دراز مدت هم گفت: تغیرات بارشی طی یکی دو ماه آینده بیشتر خواهد شد و حتی طی چند روز اخیر نیز بارش‌ها تغییراتی را در وضعیت بارشی استان ایجاد می‌شود، اما نسبت به سال گذشته قطعا کمتر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان اظهار کرد: از نیمه آخر آذر ماه و اوایل دی ماه بارش‌ها تا حدود افزایش پیدا خواهد کرد.

وی توصیه‌ای هم به کشاورزان داشت و گفت: کشاورزان طی یک تا دو روز آینده نسبت به جمع‌آوری محصولاتی که بر زمین دارند اقدام کنند تا با خسارت و ضرر و زیان مواجه نشوند.

صدیقی میزان بارش در مهرجاری در استان ۰.۴ میلیمتر عنوان کرد و گفت:این مقدار نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش دارد و همچنین نسبت به دروه مشابه بلند مدت ۹۶.۵ درصد کاهش  نشان می‌دهد.

به گفته وی، طی مهر ماه جاری‌ میزان بارش در شهرستان‌های سروآباد صفر، قروه صفر، کامیاران صفر، مریوان صفر، دهگلان صفر ، بیجار ۱.۵ میلیمتر، سنندج صفر، بانه ۰.۷ میلیمتر، سقز ۰.۷ میلیمتر و دیواندره ۰.۶ میلیمتر بوده است.

صدیقی تصریح کرد:‌از نظر دمایی نیز در مهر ماه سالجاری حداکثر دما در شهرستان سروآباد با ۳۵.۶ درجه سانتیگراد و حداقل دما در شهرستان دهگلان با ۱.۴-  درجه سانتیگراد اتفاق افتاده، با توجه به بررسی‌های انجام شده متوسط دمای استان در مهر ماه سال جاری ۱۶.۵ درجه سانتیگراد بوده است که این مقدار در مقایسه با متوسط دمای مهرماه دوره مشابه سال گذشته ۰.۲ درجه سانتیگراد و نسبت به دوره مشابه بلند مدت ۰.۴ درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد و مهر ماه سال جاری گرمتر از مهرماه سال گذشته و دوره مشابه بلند مدت بوده است.

 انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا