بین الملل

سانحه برای «جنگنده اف-۱۶ تایوان» با هدایت خلبان آمریکایی

سانحه برای «جنگنده اف-۱۶ تایوان» با هدایت خلبان آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، یک جنگنده «اف-۱۶» نیروی هوایی تایوان که خلبان آن آمریکایی بود، دچار سانحه شد.

به گزارش نشریه «ار فوس تایمز» یک فروند جنگنده تایوانی اف-۱۶ که توسط خلبان نیروی هوایی ایالات متحده هدایت می‌شد، روز دوشنبه حدود ساعت سه بعد از ظهر به وقت محلی مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی «دانیل کی اینویه» در هاوایی شد.

به گفته سخنگوی پنتاگون،  این خلبان برای ارزیابی بیشتربه بیمارستان فرستاده و سپس مرخص شد. مقامات پنتاگون گفتند که به نظر می‌رسد  ارابه فرود  این جنگنده پیشرفته مشکل داشت و خلبان حین پرواز وضعیت اضطراری اعلام کرد و فرود آمد.

سخنگوی پنتاگون گفت: «به باند فرودگاه آسیبی وارد نشده و حادثه در دست بررسی است.»

برخی از رسانه‌ها پیشتر به اشتباه گزارش داده بودند که این هواپیما متعلق به اسکاداران  نیروی هوایی ایالات متحده است، اما به گفته یک مقام دولت ایالات متحده، این جنگنده اف-۱۶ متعلق به نیروی هوایی تایوان بوده و توسط خلبان آمریکایی از ایالات متحده به تایوان منتقل می‌شد.

این مقام آمریکایی مدعی معمولی بودن این پرواز در چارچوب برنامه کمک امنیتی برای ارائه تسلیحات دفاعی به تایوان، مطابق با قانون شد.

ایالات متحده به طور معمول جنگنده اف-۱۶ را به تایوان می‌فروشد. ایالات متحده برنامه‌هایی برای بازسازی و ارتقای مدل‌های قدیمی اف-۱۶ برای تایوان و همچنین برنامه‌هایی برای ارائه مدل‌های جدید این هواپیما دارد. مشخص نبود که این جنگنده جدید یا نسخه قدیمی بوده است.

چندی قبل نیز رسانه‌ها از سقوط یک فروند جنگنده آموزشی نیروی هوایی تایوان  و مرگ خلبان جوان این جت نظامی خبر دادند.

به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال»» یک فروند جنگنده آموزشی «ای تی-۳»  تنها سه دقیقه بعد از برخاستن از یک پایگاه هوایی در جنوب جزیره سقوط کرد و خلبان آن جان خود را از دست داد.  

نیروی هوایی تایوان اعلام کرد که خلبان این جنگنده حین پروازهیچ گزارشی از خرابی یا نقص فنی ارسال  نکرد و وضعیت هوا نیز در آن زمان مناسب بود.  

نیروی هوایی تایوان در سال‌های اخیر متحمل یک سری سوانح برخی مرگبار شده است. حد نصابی که  نگرانی‌هایی را در مورد آمادگی رزمی نیروهای مسلح جزیره ایجاد کرده است. یک خلبان تایوانی جنگنده «اف-۱۶» در ماه ژانویه هنگامی که جنگنده وی در سواحل غربی تایوان سقوط کرد، کشته شد، در حالی که خلبان دیگری پس از سقوط جنگنده «میراژ-۲۰۰۰» خود در ماه مارس، جان سالم به در برد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا