بین الملل

سخنرانی سید حسن نصرالله در مراسم سالگرد شهادت دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان

سخنرانی سید حسن نصرالله در مراسم سالگرد شهادت دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز (سه‌شنبه، اول مارس) به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت «سید عباس الموسوی» در افتتاحیه همایشی تحت عنوان «سید شهدای ما؛ اندیشه و سیره» در بیروت، سخنرانی کرد.

 سید عباس الموسوی، یکی از موسسان «حزب الله لبنان» به شمار می رود. وی به تاریخ چهارم آبان ماه سال ۱۳۳۱ شمسی، در روستای «نبی شیث» واقع در «بقاع» متولد شد و در ۲۷ بهمن ماه  سال ۱۳۷۰ شمسی (۱۶ فوریه) ، به همراه همسرش «ام یاسر» و آخرین فرزندش «حسین»، هدف بالگردهای آپاچی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و به شهادت رسید. وی در زمان شهادت، دومین دبیرکل حزب الله لبنان بود که پس از «شیخ صبحی طفیلی»، این مسئولیت را بر عهده گرفت. پس از شهادت او، «سید حسن نصرالله» سکانِ هدایت «حزب الله لبنان» را به دست گرفت و تا به امروز، در این مسئولیت باقی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنرانی خود، به مسلمانان جهان، عید مبعث و معراج پیامبر اکرم (ص) را تبریک گفت.

سید حسن نصرالله افزود:«رزمندگان مقاومت لبنان و فلسطین در جهان به عنوان دزد، قاتل و فروشنده مواد مخدر معرفی می‌شوند و ما نمی دانیم ۵۰ سال دیگر چه تصویری از آن‌ها وجود خواهد داشت». 

وی سپس افزود: این وظیفه ماست که این اندیشه اصیل، فداکاری های بزرگ و حقیقت باشکوه این حرکت مبارک را مستند کنیم و سخنرانی‌ها و بحث های مربوط به فعالیت‌های این همایش می‌بایست به کتاب و اسناد مورد تایید تبدیل شود.

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به سیره دومین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که دغدغه سید عباس الموسوی اسلام بود و وی در دایره اسلام، از شاگردان مکتب «محمد باقر الصدر» بود و پس از شهادت او از مکتب فکری امام خمینی (قدس سره) پیروی می‌کرد. هر دو مکتب مکمل و منطبق بر یکدیگر بودند. دغدغه و مسئله اصلی سید عباس، اسلام و دعوت به اسلام با کلیه ابزارها و امکانات موجود بود.

وی تصریح کرد که سید عباس الموسوی اعتقاد راسخی به فرهنگ ادای فریضه داشت و به نقش مهم علمای دین در تبلیغ دینی اعتقاد داشت و معتقد به تأسیس حوزه‌های علمیه محلی در کنار حوزه‌های علمیه بزرگ در عراق و ایران بود. امری که او را واداشت تا یک حوزه علمیه در بعلبک برپا کند. وی همچنین به نقش زنان در تبلیغ دینی اعتقاد داشت.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت که سید عباس به قضیه فلسطین و ضرورت مقابله با دشمن صهیونیست ایمان داشت و روابط خوب و مستحکمی با ساکنان اردوگاه‌ها و رهبران گروه‌های فلسطینی داشت.

در حال تکمیل..


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا