علمی و فناوری

سرفه و سرماخوردگی را با این روش درمان کنید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت یولن به نقل از دیلی‌میل،نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، مصرف مکمل‌ «روی» می‌تواند به درمان سرفه و سرماخوردگی کمک کند و بهبودی را تسریع کند.

محققان بررسی کردند، آیا مکمل روی می‌تواند خطر عفونت‌های تنفسی را کاهش دهد یا خیر؛  مطالعات نشان داده که روی میزان عفونت و طول بیماری را کاهش می‌دهد.

روی یک ماده مغذی ضروری است که بدن نمی‌تواند آن را تولید یا ذخیره کند به همین دلیل باید از طریق رژیم غذایی به طور دائم تامین شود؛ محققان استرالیایی ده‌ها مطالعه را بررسی کردند که به بررسی تأثیر این ماده مغذی بر عفونت‌های دستگاه تنفسی پرداختند.

آنها به این نتیجه رسیدند، برخی شواهد وجود دارد که روی ممکن است از علائم سرماخوردگی مانند آبرریزش بینی، تب بالا و سردرد نیز جلوگیری کند و این بیماری به طور متوسط ​​دو روز زودتر در بین افرادی که مکمل را مصرف می‌کنند برطرف می‌شود. روی ممکن است با افزایش فعالیت سلول‌های T و سلول‌های کشنده طبیعی (که به محافظت از بدن ما در برابر عفونت کمک می‌کند)، استرس اکسیداتیو را کاهش داده و پاسخ ایمنی بدن را بهبود بخشد.

روی برای عملکرد سیستم ایمنی، التهاب و هضم مهم است و در گوشت، صدف، پنیر و نان یافت می‌شود؛ سرویس سلامت ملی انگلیس توصیه می‌کند، افراد از طریق یک رژیم غذایی متنوع و متعادل، تمام مقدار توصیه‌شده (۹.۵ میلی‌گرم برای مردان و ۷ میلی‌گرم برای زنان) را دریافت کنند.

انتهای پیام/

 


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا