کرمان

سرمایه‌گذاری شورای شهر شهربابک در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

سرمایه‌گذاری شورای شهر شهربابک در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

به گزارش یولن از رفسنجان، روح‌الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان امروز در جلسه‌ای با اعضای شورای اسلامی شهر شهربابک در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان که به‌منظور برقرای تعاملات اقتصادی بین دو مجموعه صورت گرفت، شناخت ظرفیت مشترک فرهنگی و اقتصادی شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان‌هایی که در مجاورت یکدیگر قرار دارند را ضروری دانست و اظهار داشت: این ظرفیت‌های مشترک باید تقویت شوند و از آنها استفاده کنیم.

 وی بیان کرد: زمانی که از کشورهای چین، روسیه و از شهرهای دیگر استان و حتی استان‌های دیگر برای سرمایه‌گذاری به منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ورود می‌کنند، این استقبال به‌دلیل امکانات و مزایایی است که منطقه ویژه در اختیار سرمایه‌گذار قرار می دهد، بنابراین شهرهای مجاور هم باید از این امکانات بهره‌مند شوند.

بهرامشاهی تصریح کرد: شهرداری‌ها در راستای اقتصاد پایدار، نیاز است به یک سری فعالیت‌های اقتصادی روی آورند و منطقه ویژه از این سرمایه‌گذاری‌ها استقبال کرده و امکانات در اختیار آنها قرار می‌دهد، که سنگ بنای عاقبتی و راهبردی گذاشته شود که بتواند در آینده منطقه ویژه و شهرداری و شورای شهر تأثیرگذار باشد.

وی عنوان کرد: ۶۰ طرح توجیه‌پذیر احصاء کردیم که مرتبط با صنایع مس هستند و سرمایه‌گذارانی که ورود می‌کنند این طرح‌ها را به آنها معرفی می‌کنیم.

بهرامشاهی اضافه کرد: امیدواریم فصل مشترک اقتصادی بین منطقه ویژه رفسنجان و شورای شهر شهربابک ایجاد شود و چند طرح سودآور را دنبال و اجرایی کنیم و کارشناسان و گروه مشاوران قوی که در منطقه داریم، پای کار هستند و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه انجام خواهند داد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان خاطرنشان کرد: طی مدت ۵ ماه، ۱۰ درخواست سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان داشتیم.

وی ابراز کرد: شهربابک ظرفیت‌های خوبی دارد که در حوزه صنایع غذایی و سایر حوزه‌ها می‌تواند سرمایه‌گذاری کند، باید راهبردی تعریف کنیم که هم‌افزایی خوبی صورت گیرد و به تقویت اقتصاد دو مجموعه بینجامد.

طالبیان رئیس شورای اسلامی شهر شهربابک هم در این دیدار به معرفی شهرستان شهربابک و ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی، معدنی و کشاورزی آن پرداخت و گفت: اطلس سرمایه‌گذاری شهربابک در حال تدوین است و پس از نهایی شدن، آن را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌دهیم.

وی اظهار داشت: اگر شهرداری‌ها به‌دنبال سرمایه‌گذاری و درآمد پایدار نباشند، با مشکل مواجه خواهند شد و حتما سرمایه‌گذاری و رفتن به سمت فعالیت اقتصادی در دستور شورای شهر شهربابک قرار دارد.

طالبیان با بیان اینکه مشترکات فرهنگی زیادی بین رفسنجان و شهربابک وجود دارد و حدود ۳۰ هزار نفر از مناطق مختلف شهربابک در رفسنجان زندگی می‌کنند و جمعی از مردم رفسنجان هم در شهربابک ساکن هستند، افزود: با توجه به صنعتی‌شدن دو شهرستان ضرورت دارد تبادلات فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان سرمایه‌گذاری‌هایی داشته باشیم و از آن طرف زمینه بسیاری از سرمایه گذاری‌ها در حوزه کشاورزی و دام در شهربابک وجود دارد که انجام شود و این تبادلات مستلزم برگزاری جلسات بیشتر و تشکیل کارگروه و اتاق فکر در این زمینه است.

طالبیان متذکر شد: شهرستان شهربابک علی‌رغم ظرفیت‌های زیادی که دارد رشد و  توسعه‌ای نداشته و این دیدار را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم شروع همکاری اقتصادی بین دو مجموعه باشد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا