بین الملل

سریال درگیری‌های خونین در زندان‌های فیلیپین؛ ۶ نفر کشته شدند

سریال درگیری‌های خونین در زندان‌های فیلیپین؛ ۶ نفر کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، طی هفته‌های اخیر درگیری‌های شدید در زندان‌های فیلیپین خبرساز شده و مقام‌های این کشور روز سه شنبه (امروز) تلفات درگیری‌های روز گذشته در یک زندان را اعلام کردند.

منابع رسانه‌ای از قبیل «سی‌جی‌تی‌ان» خبر دادند، درگیری‌های شدید روز دوشنبه (دیروز) باندهای رقیب خلافکار در یک زندان شهر «کالوکلن» فیلیپین تلفات بر جا گذاشت.

مقام‌‎های فیلیپینی روز سه شنبه (امروز) اعلام کردند، طی این درگیری‌ها ۶ زندانی کشته و ۳۳ نفر از آنها زخمی شدند.

به گفته مسئولان فیلیپینی، این دومین درگیری شدید در زندان‌های این کشور طی هفته‌های اخیر بوده است.

سخنگوی «دفتر مدیریت زندان و جزا» در فیلیپین ضمن اعلام تعداد تلفات درگیری‌های روز گذشته اعلام کرد، تحقیقات درباره چرایی این خشونت‌های مرگبار آغاز شده است.

«خاویر سولدا» همچنین اعلام کرد، احتمال می‌رود ممنوعیت بازدید اعضای خانواده با زندانیان به دلیل همه گیری ویروس کرونا، یکی از دلایل درگیری‌های شدید در زندان‌ها باشد.

این مقام فیلیپینی افزود: «تقریبا دو سال است که ما به دلیل کووید-۱۹ (ویروس کرونا) در تأسیسات (زندان‌های) خود بازدید نداریم، بنابراین نمی‌توانیم این زاویه را کنار بگذاریم که این می تواند یکی از دلایل پیوستن دیگران به دعوای دو زندانی باشد».

منابع رسانه‌ای غربی از قبیل خبرگزاری فرانسه گزارش دادند: «خشونت در زندان‌های فیلیپین رایج است، جایی که زیرساخت‌ها ناکافی است، سیستم قضایی کند عمل می‌کند و اینها باعث می‌شود که سلول‌ها گهگاه تا پنج برابر ظرفیت آنها پر شوند».

خاویر سولدا خبر داد، حدود ۱۹۰۰ زندانی در زندان شهر کالوکلن فیلیپین نگهداری می‌شوند در حالی که این زندان برای نگهداری کمتر از ۲۰۰ زندانی طراحی شده است.

درگیری‌های مرگبار روز گذشته در زندان‌ این شهر فیلیپین در شرایطی انجام شده که ۹ روز قبل درگیری‌ها در یکی از زندان‌های مانیل پایتخت این کشور سه کشته و ۱۴ زخمی بر جا گذاشته بود.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا