بین الملل

سریع: توقف عملیات نظامی نیروهای یمنی مشروط به پایبندی طرف مقابل است

سریع: توقف عملیات نظامی نیروهای یمنی مشروط به پایبندی طرف مقابل است

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پیامی در توییتر از آغاز آتش بس انسانی در این کشور خبر داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «بر اساس چیزی که درباره آن در مسقط موافقت شد، ورود به آتش بس انسانی و نظامی را اعلام کرده و تا زمانی که طرف مقابل پایبند باشد، ما نیز به توقف کامل عملیات نظامی پایبند خواهیم ماند».

ساعتی پیش نیز «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از آغاز برقراری آتش‌بس در یمن خبر داد.

به گفته وی آتش بس بین صنعاء و ائتلاف سعودی از هم اکنون به اجرا درآمده و به موجب آن همه عملیات‌های نظامی برای مدت دو ماه متوقف می‌شود.

گروندبرگ دیروز در بیانیه ای اعلام کرد: طرف‌های درگیری در یمن به پیشنهاد سازمان ملل درباره آتش بس(انسانی) دو ماهه پاسخ مثبت دادند که این توافق از ساعت ۱۷ دوم آوریل به اجرا در می‌آید.

در این بیانیه تاکید شده است: بر اساس این آتش‌بس همه عملیات‌های نظامی زمینی، هوایی و دریایی متوقف می‌شود.

بر اساس بندهای این توافق، ۱۸ کشتی حامل سوخت وارد بنادر الحدیده می‌شود و هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود.

از جمله دیگر بندهای این توافق، نشست بین طرف‌ها برای توافق بر سر گشودن گذرگاه‌ها در تعز و دیگر استان‌ها به منظور بهبود تردد افراد در داخل یمن است.

فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت اعتمادسازی دو طرف بر اساس این توافق به منظور ازسرگیری فرایند سیاسی برای پایان دادن به درگیری در یمن تاکید کرد.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا