بین الملل

سفارت روسیه: رسانه‌های آمریکایی نیروهای روسیه را شیطانی جلوه می‌دهند

سفارت روسیه: رسانه‌های آمریکایی نیروهای روسیه را شیطانی جلوه می‌دهند

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، سفارت روسیه در ایالات متحده اعلام کرد که اتهامات مبنی بر تحریک نسل‌کشی توسط روسیه در اوکراین که رسانه‌های جمعی ایالات متحده آن را منتشر می‌کنند، بخشی از کارزاری برای شیطان جلوه دادن نیروهای مسلح روسیه است.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، نمایندگی دیپلماتیک روسیه اعلام کرد: ما به گزارش موسسه غیردولتی «خطوط جدید برای استراتژی و سیاست» که در رسانه‌های گروهی ایالات متحده منتشر شد و  روسیه را به تحریک نسل‌کشی در اوکراین مقصر شناخت، توجه کردیم. اشارات بعدی ضد روسی عنصری از کارزار سازمان‌دهی شده غرب برای شیطانی جلوه دادن نیروهای مسلح روسیه است.

سفارت روسیه در واشنگتن افزود: امور در واقع کاملاً متضاد است. کمک‌های بشردوستانه در مناطق اوکراینی که تحت کنترل نیروهای مسلح روسیه هستند، در حال تجمیع است. طرف روسی امنیت کریدورهای بشردوستانه را تضمین می‌کند.

دیروز شنبه هم «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، اظهارات غرب در مورد ممانعت از خروج کشتی‌های خارجی توسط روسیه در دریای سیاه و آزوف را بی‌اساس خواند و تاکید کرد مسکو هر روز کریدورهای بشردوستانه را باز می‌کند، اما مقامات اوکراین از همکاری خودداری می‌کنند.

در تاریخ ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (پنجم اسفندماه)، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس، لوهانسک و دونتسک، برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و هدف آن‌ را نازی زدایی و خلع سلاح کی‌یف خواند و تأکید کرد که به هیچ عنوان به دنبال اشغال قلمروهای اوکراین نیست و تنها زیرساخت‌های نظامی و نه غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد.

کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده و انگلیس از همان ابتدا با تشدید فشار تحریم‌ها و عرضه تسلیحات سبک و سنگین به اوکراین در کنار جنگ رسانه‌ای، به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زده‌اند و درگیری‌ها همچنان با تحریک کشورهای غربی ادامه دارد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا