بین الملل

سفر بایدن به سئول و توکیو برای ضدیت با چین و کره شمالی

سفر بایدن به سئول و توکیو برای ضدیت با چین و کره شمالی

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، در حالی که تلاش آمریکا برای تقویت مواضع خود علیه چین و کره شمالی ادامه دارد، جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده برای دیدار با سران کره جنوبی و ژاپن به سئول و توکیو می‌رود.

منابع رسانه‌ای خبر دادند، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن از ۲۰ تا ۲۴ می (۳۰ اردیبهشت تا سوم خرداد) برای دیدار با متحدان آمریکا به دو کشور کره جنوبی و ژاپن سفر می‌کند.

به گزارش رویترز، سفر رئیس‌جمهور آمریکا به سئول و توکیو در بحبوحه تشدید تنش‌های آمریکا با رقیب این کشور چین، و کره شمالی خصم منطقه‌ای آمریکا انجام خواهد شد.

طبق بیانیه «جن ساکی» هفد از سفر بایدن به این دو کشور، پیشبرد «تعهد محکم دولت آمریکا به یک ایندوپاسیفیک (کشورهای واقع در اقیانوس‌های هند و آرام) آزاد و ائتلاف‌های ایالات متحده با جمهوری کره و ژاپن است».

قرار است رئیس‌جمهور آمریکا در توکیو ضمن دیدار با مقام‌های ژاپنی، در نشست سران گروه چهارجانبه (آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند) حاضر شود. از زمان آغاز به کار بایدن، آمریکا به منظور تشدید فشارها بر چین در حال تقویت هماهنگی‌ها با این سه کشور است.

تدارک رئیس‌جمهور آمریکا به منظور سفر به این منطقه در شرایطی انجام شده که بار دیگر تنش‌ها در منطقه شبه جزیره کره به دنبال آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی  بار دیگر خبرساز شده است.

کره شمالی اخیرا برای بزرگداشت تأسیس ارتش خود، رژه‌ای نظامی در پیونگ‌یانگ برگزار کرد و در آن بزرگ‌ترین و جدیدترین موشک بالستیک بین‌قاره‌ای این کشور با نام «هواسانگ-۱۷» نیز به نمایش گذاشته شد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در این مراسم گفته بود: تسلیحات اتمی ما نمادی از قدرت ملی است و باید به آن تنوع بخشیده شود. ما به‌منظور آماده‌سازی برای اوضاع آشفته سیاسی و نظامی و تمامی بحران‌های آتی نیروی هسته‌ای خود را با بالاترین سرعت ممکن افزایش خواهیم داد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا