بین الملل

سفر بایدن به شرق آسیا؛ ژاپن بودجه نظامی خود را افزایش می‌دهد

سفر بایدن به شرق آسیا؛ ژاپن بودجه نظامی خود را افزایش می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل یولن، «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا امروز جمعه تور پنج روزه خود به شرق آسیا را آغاز می‌کند و در اولین مقصد سفر خود در کره جنوبی از یک کارخانه تولید قطعات شرکت سامسونگ بازدید خواهد کرد. 

براساس گزارش یو اس ای تودی، تحلیلگران این اقدام بایدن را گامی در جهت تقویت روابط و همکاریهای واشنگتن و سئول در زمینه تکنولوژی و سایر فناریها خوانده‌اند. 

«مون جائه این» رئیس جمهور سابق کره جنوبی در سفر خود به آمریکا در سال گذشته، سرمایه گذاری دو طرف در زمینه قطعات نیمه هادی الکترونیک و باتری برای خودروهای برقی را اعلام کرده بود. که هدف آن تولید محصولات کلیدی در این زمینه و کاهش وابستگی به چین است. 

براساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا در این کارخانه با «یون سوک یئول» رئیس جمهور جدید کره جنوبی دیدار و رایزنی خواهد کرد.

رئیس جمهور جدید کره جنوبی اخیر بر تقویت روابط میان سئول و واشنگتن تاکید کرده بود. 

جو بایدن پس از کره جنوبی به ژاپن سفر خواهد و در توکیو با «فومیو کیشیدا» نخست وزیر این کشور دیدار و رایزنی خواهد کرد.

تلویزیون آساهی روز جمعه با اشاره به سفر بایدن به توکیو گزارش داد، انتظار می‌رود نخست وزیر ژاپن در نشست هفته آینده خود با رئیس جمهور آمریکا افزایش بودجه نظامی این کشور را اعلام کند. 

سفر بایدن به ژاپن در حالی انجام میشود که صدها معترض به حضور نظامی آمریکا در جزیره اوکیناوا در ژاپن هفته گذشته با برگزاری تظاهراتی کاهش حضور نظامی این کشور در اوکیناوا را خواستار شدند.

«فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن در پاسخ گفت که نگرانی های اوکیناوا را جدی می‌گیرد و تلاش خواهد کرد تا بار این حضور نظامی را کاهش دهد و در عین حال بازدارندگی نظامی ایالات متحده در جزایر را حفظ کند.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا