بین الملل

سفر رئیس جمهور کره جنوبی به کشورهای عربی منطقه

سفر رئیس جمهور کره جنوبی به کشورهای عربی منطقه

به گزارش گروه بین‌الملل یولن، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی روز شنبه سفر به کشورهای عربی منطقه را آغاز کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، مون عازم امارات متحده عربی شده فرصت‌های اقتصادی در این کشور را بررسی کند. او همچنین روز یکشنبه در دبی با «محمد بن راشد آل مختوم» نخست‌وزیر امارات دیدار خواهد کرد.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی افزود، مون و بن راشد قصد دارند گسترش همکاری در زمینه زیرساخت‌ها، تغییرات اقلیمی، برنامه‌های فضایی و بررسی مقدمات میزبانی کره جنوبی از «اکسپو ۲۰۳۰» را به بحث بگذارند.

او همچنین دیدار با «محمد بن‌زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی را در دستورکار دارد تا درباره تعمیق همکاری‌های دوجانبه در زمینه تغییرات اقلیمی و مسائل امنیتی و دفاعی گفت‌وگو کنند.

دولت کره جنوبی پیش‌تر اعلام کرده بود قصد دارد موشک‌های زمین به هوای «M-SAM» خود را به اماراتی‌ها بفروشد.

مون همچنین روز سه‌شنبه وارد مقصد دوم خود عربستان سعودی خواهد شد تا با «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی و «یاسر الرمیان» رئیس شرکت آرامکو دیدار کند.

رئیس جمهور کره جنوبی همچنین دیدار با دبیرکل شورای همکاری‌های خلیج فارس با محور از سر گرفتن مذاکرات درباره توافق تجارت آزاد را در دستور کار دارد.

مون در ادامه سفر خود، عصر چهارشنبه عازم  مصر خواهد شد و روز پنجشنبه با «عبدالفتاح السیسی» دیدار خواهد کرد تا مسائل تجاری از جمله همکاری در حوزه خودروهای برقی، فناوری اطلاعات و حمل و نقل را به بحث بگذارند.

انتهای پیام/ص


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا