بین الملل

سفر غیرمنتظره وزیر خارجه روسیه به الجزائر

سفر غیرمنتظره وزیر خارجه روسیه به الجزائر

به گزارش سرویس بین‌الملل یولن، «سرگئی لاورف» وزیر خارجه روسیه امروز سه‌شنبه در سفری از پیش اعلام نشده وارد الجزائر شد و قرار است با «رمطان لعمامره» همتای الجزائری و «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور این کشور دیدار کند.

شبکه «الجزائر الدولیه» گزارش کرد که سفر لاوروف به الجزائر به مناسبت شصتمین سالروز آغاز روابط دیپلماتیک بین الجزائر و روسیه صورت گرفته است. سفر لاوروف به الجزائر در حالی است که وزارتخانه‌های خارجه روسیه و الجزائر سفر وی را از قبل اعلام نکرده بودند.

بنابر گزارش شبکه فرانس ۲۴، آخرین باری که لاوروف به الجزائر سفر کرد، ژانویه ۲۰۱۹ یعنی دو ماه پیش از استعفای «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور سابق الجزائر تحت فشارهای ارتش و اعتراضات بی‌سابقه مردمی بود.

ماه گذشته نیز عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزائر با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود تلفنی گفت‌وگو و دو طرف بر اهمیت سفرهای متقابل مسئولان عالی‌رتبه دو کشور و برگزاری نشست آتی کمیته مشترک همکاری اقتصادی تأکید کردند.

الجزائر و مسکو از روابط تاریخی برخوردارند و حجم مبادلات تجاری دو کشور به ۴.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

اتحاد جماهیر شوروی پس از استقلال الجزائر از استعمار فرانسه در تاریخ ۲۳ مارس ۱۹۶۲، نخستین کشوری بود که روابط دیپلماتیک با الجزائر برقرار کرد.

انتهای پیام/م


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا