بین الملل

سفیر یمن در سوریه: انقلاب اسلامی ایران با استکبار در همه عرصه‌ها مبارزه کرد

سفیر یمن در سوریه: انقلاب اسلامی ایران با استکبار در همه عرصه‌ها مبارزه کرد

به گزارش گروه بین الملل یولن، سفیر یمن در سوریه  تاکید کرد که انقلاب اسلامی ایران با استکبار در همه عرصه‌ها مبارزه کرده است.

«عبدالله علی صبری»  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ما انقلاب اسلامی ایران را انقلابی الهام بخش برای همه مردم جهان می‌دانیم، چه از نظر فداکاری‌ها و جانفشانی‌های بزرگی که برای آن انجام شد و چه رویکرد مسالمت آمیزی که این انقلاب در مقابله با رژیم شاه داشت و چه از نظر رویکرد اسلامی آن، که منادی انتخابی اسلامی به دور از دوگانه سرمایه‌داری و سوسیالیستی است که چهل سال پیش در سراسر جهان رایج بود.

سفیر یمن در سوریه در پاسخ به میزان نفوذ امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران بر محور مقاومت در منطقه که شاهد تشکیل و تقویت گروه‌های مقاومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود، گفت: با نگاهی به زمان انقلاب اسلامی ایران، متوجه می‌شویم که این انقلاب در مقطعی حساس برای مقاومت و آرمان فلسطین رخ داد، زیرا خروج مصر از معادله مناقشه اعراب و اسرائیل، خلأ بزرگی بر جای گذاشته بود؛ اما انقلاب ایران این خلأ را پر کرد و به طرز قابل توجهی با حمایت خود از آرمان فلسطین و جنبش‌های مقاومت در آن، تعادل را به این معادله بازگرداند. مواضع امام خمینی (ره) نیز قبل و بعد از انقلاب در حمایت از آرمان فلسطین و هشدار درباره خطر گسترش اسرائیل در منطقه بود.

علی صبری افزود: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، سفارت رژیم غاصب صهیونیستی را در ایران تعطیل کردند و سفارت فلسطین به جای آن افتتاح شد، کما اینکه فراموش نمی‌کنیم امام خمینی(ره) از ملت های مسلمان خواست مدافع آرمان فلسطین باشند و روزی را به نام روز جهانی قدس برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین تعیین کرد.

سفیر یمن در خصوص رویارویی انقلاب اسلامی با تهدیدهای مختلف گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی در اوج جنگ سرد از مناقشه سرمایه داری، سوسیالیستی بین شرق و غرب فاصله گرفت و هویت اسلامی را برای انقلاب برگزید، چیزی که درخور تاریخ و شان ملت ایران بود؛ اما با این جود این انقلاب اسلامی خود را در برابر استکبار غرب به فرماندهی آمریکا دید.

او افزود: آمریکا در جریان انقلاب اسلامی ایران بیهوده تلاش داشت تا رژیم شاهنشاهی را حفظ کند، زیرا این رژیم در خدمت منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی بود؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی به این روند پایان داده شد و جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان فلسطین به عنوان اولویت نخست امت اسلامی موضع گرفت.

عبدالله صبری گفت: زمانی که انقلاب اسلامی  تسلط خود را در داخل ایران گسترش داد، آمریکا ابزارهای خود را برای مقابله با انقلاب به حرکت درآورد و جنگ عراق و ایران از یک سو برای ایران و از سوی دیگر برای عراق و اعراب یک دام بود و با این وجود انقلاب بر اساس یک خط مشی جدید به ساختن کشور ایران ادامه داد و در میدان جنگ مانند سایر عرصه ها با استکبار مقابله کرد.

او درباره تحریم‌های ضد ایرانی گفت: جنگ اقتصادی و تحریم‌ها همچنان تهدیدی بزرگ علیه انقلاب و کشور بوده است؛ اما جمهوری اسلامی ایران توانست با تهدیدها و چالش‌های مختلف غلبه کند که این امر از ایران یک کشور قوی و مقتدر ساخت.

علی صبری در پایان صحبت‌های خود درباره روابط ایران و یمن تاکید کرد: در دوره کنونی می‌توان گفت که رابطه ایران و یمن از زمان آغاز تجاوزات ائتلاف سعودی-آمریکایی به کشورمان مسیر مثبتی را طی کرده است.

  وی افزود: مواضع جمهوری اسلامی ایران در همبستگی با مردم و آرمان یمن قوی‌ترین و تأثیرگذارترین مواضع است و  این قضیه در یمن در سطح رسمی و مردمی بسیار مورد توجه است و دیگر بر کسی پوشیده نیست که یمن و ایران دو سنگ بنای نظام مقاومت و مقابله با پروژه صهیونیستی و استکبار آمریکا هستند.

انتهای پیام/.


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا