بین الملل

سلاح‌های پیشرفته آمریکا در عراق، به دست داعش رسید

سلاح‌های پیشرفته آمریکا در عراق، به دست داعش رسید

به گزارش گروه بین الملل یولن، «عدی الخدران»یکی از رهبران ائتلاف پارلمانی الفتح نسبت به تحرکات مشکوک نظامیان تروریست آمریکایی در استان دیالی واقع در شرق عراق و هم مرز با جمهوری اسلامی ایران هشدار داد.

الخدران به پایگاه خبری المعلومه گفت که طی چند ماه گذشته، حمایت مالی از گروه تروریست داعشی در این استان عراق افزایش پیدا کرده که این مساله در مخفیگاه‌های عناصر داعش در مناطق «حمرین»، «الحاوی» یا مناطق، به خوبی هویداست.

وی با اشاره به افزایش فعالیت‌های تروریستی داعش طی ماههای اخیر در مناطق مختلف دیالی، تصریح کرد: «مسئله خطرناک، سرازیر شدن سلاحهای پیشرفته آمریکا به دست تروریست‌های داعش در استان دیالی است؛ به ویژه تفنگ‌های پیشرفته تک تیرانداز».

این نماینده پارلمان عراق تأکید کرد که داعش در ۹۰ درصد از حملات خود، از این سلاح‌ها استفاده می‌کند. لذا باید تحقیقات فوری آغاز شود تا مسیر رسیدن این سلاح و تأمین کنندگان آن مشخص و تبیین شود که چه طرفهایی این سلاحها را به دست داعش می‌رسانند.

خدران با بیان اینکه این مسئله خطرناک است و به امنیت ملی عراق، آسیب وارد می‌کند، خاطر نشان کرد، شواهد حاکی از این است که طی ماههای گذشته، «حمایتهای بی‌سابقه‌ای» از داعش صورت گرفته و همین عامل باعث شده است که حملات این گروه در دیالی و سایر استانهای عراق افزایش پیدا کند.

وی در پایان هشدار داد که طرح‌های بین‌المللی وجود دارد که در تلاش هستند وضعیت را در عراق متزلزل کنند.

این در حالی است که نظامیان آمریکا در حملات ساختگی داعش به یک زندان در استان الحسکه نیز از این گروه تروریستی حمایت کردند؛ به نحوی که منابع محلی خبر دادند نظامیان آمریکا، ۷۵۰ عنصر داعش را فراری دادند و به منطقه نامعلومی در استان دیرالزور انتقال دادند (جزئیات بیشتر).

در همین ارتباط، «زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در جلسه فوق العاده شورای امنیت که برای بررسی حمله داعش به زندان حسکه در شمال شرق سوریه برگزار شد، اظهار داشت: آن‌چه امروز در الحسکه شاهد آن هستیم، نتیجه تداوم اشغال غیرقانونی بخش‌هایی از سوریه توسط نیروهای خارجی، از جمله آمریکا است.

این دیپلمات ارشد ایران خاطرنشان کرد: حمله اخیر به زندانی در الحسکه که داعش مسئولیت آن را در شمال شرق سوریه برعهده گرفت، زنگ خطری است که بار دیگر نشان می‌دهد که داعش تحت حمایت برخی کشورها همچنان تهدیدی واقعی برای امنیت و ثبات منطقه است.

وی با بیان این‌که ایران از نزدیک تحولات شرق فرات به ویژه در استان الحسکه را زیر نظر دارد، گفت: حادثه الحسکه به وضوح نشان می‌دهد که نیروهای اشغالگر و متحدانش نتوانسته‌اند امنیت و نظم را در مناطق اشغالی برقرار کنند. این به داعش کمک کرده تا نفوذ خود را در منطقه گسترش دهد و در نتیجه زندگی غیرنظامیان ساکن در آن منطقه را به خطر بیندازد.

به گفته وی مایه تاسف عمیق است که کشورهایی که مدام و مکرر مدعی پیشگامی در حقوق بشر هستند، از بازگرداندن اتباع خود به ویژه زنان و کودکانی که در شرایط اسفناک مناطق درگیری گرفتار شده‌اند، خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا