سمنان

سمنان؛ هفتمین استان کشور با بیشترین ماندگاری مسافران نوروزی

سمنان؛ هفتمین استان کشور با بیشترین ماندگاری مسافران نوروزی

به گزارش یولن از سمنان، امیر کرم‌زاده، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان در نشست ستاد خدمات سفر استان، با بیان اینکه ضریب ماندگاری مسافران در استان نسبت به سال‌های قبل از شیوع کرونا افزایش یافته است، افزود: میزان ماندگاری مسافران در مراکز اقامتی زیرپوشش اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان نسبت به سال ۹۷-۹۸، ۲۱ درصد افزایش یافته است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت در مراکز اقامتی استان سمنان به ۶۵ درصد رسیده است، گفت: از بیست و ششم اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون، ۱۴۶ هزار و ۵۵۹ مسافر در مراکز اقامتی استان سمنان اقامت کردند که ۳۱۵ نفر از این تعداد گردشگر خارجی هستند.

کرم‌زاده گفت: ۶ هزار و ۲۵۲ نفر در هتل‌ها، بیش از یک هزار نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۲۷۵ نفر در مجتمع‌های گردشگری، یک هزار و ۷۲۶ نفر در مهمان‌پذیرها، بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها و هفت هزار و ۸۰۲ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اقامت کرده‌اند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از اقامت بیش از ۸۷ هزار نفر از مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی خبر داد و گفت: ۳۴ هزار و ۴۵۸ نفر مسافر نیز در این مدت در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش اقامت کرده‌اند.

کرم‌زاده، مجموع بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری استان در این مدت را ۲۱۳ مورد اعلام کرد و افزود: بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر نیز در این ایام از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند.

۱۵ هتل، یک هتل‌آپارتمان، یک متل، ۵ مهمان‌پذیر، ۱۰ اقامتگاه سنتی، ۷۲ خانه مسافر، سه مجتمع گردشگری و ۹۵ اقامتگاه بوم‌گردی و … در استان سمنان با سه هزار و ۸۰۰ تخت پذیرای مسافران نوروزی هستند.

با احتساب سایر مراکز اقامتی زیر نظر آموزش‌وپرورش و سایر ادارات و … استان سمنان می‌تواند پذیرای هفت هزار و ۴۰۰ نفر- شب باشد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا