سیاسی

سناریوی تکراری مریم رجوی علیه ایران؛ بنویس، لایک کن، بعدش فوروارد کن!

سناریوی تکراری مریم رجوی علیه ایران؛ بنویس، لایک کن، بعدش فوروارد کن!

بنویس، لایک‌کن و بعدش به هرچی آدم می‌شناسی فوروارد بزن تا هرچه زودتر رژیم سقوط کنه!»؛ این سناریوی تکراری براندازان خارج‌نشین برای براندازی نظام سیاسی مستقر در ایران طی سال‌های اخیر است؛ کسانی که درک واقعی از آنچه در ایران می‌گذرد، ندارند و آنچنان در شور براندازی در فضای مجازی غرق می‌شوند که از کلیت واقعیت ایران جا می‌مانند.

البته بخشی از درک انحرافی براندازان خارج‌نشین در فضای مجازی تحت‌تأثیر تحلیل‌ها و گزارش‌های اندیشکده‌های غربی صورت می‌‍‌گیرد؛ اندیشکده‌هایی که طی حداقل ۱۵سال گذشته هرگاه ایران شاهد تحولات اعتراضی و یا اغتشاشات بوده است، خیلی زود کار نظام سیاسی ایران را تمام‌شده دانسته و نسخه پس از سقوط را در فضای مجازی پیچیده‌اند.

انقلاب؛ امر غیرممکن در ایران

یک سال پس از سپری‌شدن تحولات شهریورماه‌۱۴۰۱ که در آن برخی کارشناسان غربی کار نظام سیاسی مستقر در ایران را پایان‌یافته می‌دانستند، حال یک اندیشکده عبری‌زبان در تل‌آویو با نام مؤسسه مطالعات امنیت اسرائیل (INSS) در تحقیقی نتیجه‌گیری کرده است که براندازی حکومت جمهوری اسلامی با توجه به ویژگی‌های موزائیکی جامعه ایران امری ناممکن است.

این مقاله را «راز زیمت»، تحلیلگر مسائل ایران نوشته و تأکید کرده است که احتمال تغییر سیاسی در ایران تا حد زیادی به توانایی برای ایجاد یک ائتلاف فراگیر و ملی با حضور اقشار مختلف با دیدگاه‌های متنوع بستگی دارد و نتیجه گرفته که تحلیلی ساده‌انگارانه که گوناگونی جامعه ایران را درنظر نگیرد، فرمولی برای ارزیابی‌های اشتباه خواهد بود که اغلب به اتخاذ راهبردهای غلط منجر می‌شود.

کنایه مهاجری به تعلیق محسن برهانی از دانشگاه به همت عضو شورای نگهبان

مجازات جاسوسان اسرائیل کم شد /آمریکا طلبکار است /فاطی دوره دکتری دانشگاه لهستان پذیرفته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی

۲۷۲۷

مجله خبری یولن

دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا