فرهنگ و هنر

سهامداران شمسا خواستار احقاق حقوق این شرکت شدند/ اساسنامه شمسا اصلاح می‌شود

سهامداران شمسا خواستار احقاق حقوق این شرکت شدند/ اساسنامه شمسا اصلاح می‌شود

به گزارش خبرنگار حج و زیارت یولن، مجمع عمومی سال ۹۹ شرکت مرکزی شمسا، پس از وقفه به دلیل شیوع کرونا، با حضور جمعی از نمایندگان و مدیران ۳۱ استان و شهرستان کاشان این شرکت برگزار شد.

در این جلسه، ابوالفضل یازرلو، رئیس هیأت مدیره شمسا به فعالیت‌های انجام شده در سال‌های اخیر پرداخت و پس از آن مصطفی قاسمی، مدیرعامل شمسا گزارشی در سه بخش قبل از کرونا، زمان کرونا و بعد از آن ارائه کرد. همچنین سهام‌داران با بررسی مشکلات شرکت شمسا پس از اجرایی شدن شیوه جدید اعزام‌ها از سوی سازمان حج و زیارت، به اهمیت فعالیت برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین علیه‌السلام اشاره کردند و جمعی از سهامداران یکدل به بقای شرکت شمسا رأی مثبت دادند. نکته جالب در این جلسه، کاهش چالش‌ها و افزایش همدلی سهامداران برای فعالیت پرشور در عرصه زیارت بود.

سهامداران شمسا خواستار احقاق حقوق این شرکت شدند/ اساسنامه شمسا اصلاح می‌شود

 در ادامه جلسه، محمدعلی حسینی کمال آبادی به عنوان رئیس جلسه، حسین آلویی به عنوان ناظر اول، محمد اقبال به عنوان ناظر دوم و ناصر صبا به عنوان منشی هیأت رئیسه مجمع عمومی عادی شرکت شمسا، انتخاب شدند.

سهامداران شمسا خواستار احقاق حقوق این شرکت شدند

همچنین برخی دیگر از سهامداران با اشاره به اهمیت اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی در زمینه اعزام زائران، خواستار بررسی تخلفات صورت گرفته در این زمینه شدند و مقرر شد تا فعالیت شرکت شمسا با قوت ادامه پیدا کرده و اجرای قانون نیز از سوی سازمان حج و زیارت پیگیری شود.

علاوه بر این، مشکلات مالی شرکت شمسا و بدهی سازمان حج و زیارت در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و سهامداران این شرکت خواستار پیگیری احقاق حقوق شرکت شمسا شدند. برنامه‌ریزی برای برگزاری مجمع عمومی سال ۱۴۰۰ نیز که قرار است در ماه‌های آینده برگزار شود، از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

مشکلات زائران در شیوه جدید اعزام‌ها و بالا بودن برخی از هزینه‌هایی که از زائران برای تشرف به عتبات اخذ می‌شود، نیز مورد انتقاد سهامداران شرکت شمسا قرار گرفت و برخی از اعضا نسبت به فعالیت سازمان حج و زیارت در این رابطه با وجود تأکید رئیس جمهور به برپایی سفرهای زیارتی ارزان برای همه اقشار جامعه، گلایه کردند.

ارائه دستاورهای شرکت شمسا از سال ۱۳۸۴ که به صورت رسمی فعالیت خود را به عنوان یک شرکت خصوصی به منظور اعزام زائران به عتبات آغاز کرده است و همچنین تلاش برای اعمال برخی تغییرات در اساسنامه این شرکت، از دیگر مواردی بود که در جلسه مجمع عمومی شرکت شمسا مطرح شد.

سپس حسابرس شرکت شمسا گزارشی از فعالیت این شرکت در سال‌های اخیر قرائت کرد که در ادامه برخی از اعضا پیشنهاد و انتقاداتی به منظور رفع ابهام‌ها ارائه کردند. همچنین پس از آن، محمد کدخدا، حسابرس شرکت روشنگر بصیر و تولائی، بازرس قانونی شرکت، گزارش مشروحی از وضعیت شمسا مطرح کردند که موجب بر طرف شدن بعضی از ابهامات در گزارش حسابرس شد و در نهایت گزارش حسابرسی به تأئید اکثریت اعضا رسید.

اعضای هیأت مدیره شرکت شمسا انتخاب شدند

در ادامه جلسه هفت نفر از اعضا به عنوان نامزد عضویت در هیأت مدیره شرکت شمسا اعلام آمادگی کردند که پس از رأی گیری ۵ نفر شامل:

۱ـ نفر اول: ابوالفضل یازرلو از استان گلستان به عنوان بالاترین آررا با تعداد ۵۴۶۷۹ رأی
۲ـ نفر دوم: سیدجواد میرخان از استان تهران با تعداد ۳۰۰۰۰ رأی
۳ـ نفرسوم: احمد ابراهیمی از استان یزد با تعداد ۲۳۵۱۳ رأی
۴ـ نفر چهارم: رضا رحیمی خوش از استان خراسان رضوی با تعداد ۲۲۲۰۲ رأی
۵ـ نفر پنجم: احمدرضا معتمدی از استان اصفهان با تعداد ۱۶۳۷۴ رأی

به عنوان اعضای هیأت مدیره شرکت شمسا برای مدت دو سال و محمود تولائی به عنوان بازرس قانونی شرکت شمسا با تعداد ۱۰۶۴۰۶ رأی برای یک سال انتخاب شدند.

پس از این جلسه، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت شمسا ساعت در محل سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و نیز سید صادق حسینی، معاون محترم وزیر و رئیس سازمان حج وزیارت و حجت الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی، معاون عتبات عالیات تشکیل شد.

حجت‌الاسلام نواب و حسینی به ارائه رهنمودهای لازم به منظور ارائه خدمات به زائران عتبات عالیات پرداختند و در پایان جلسه اصلاح اساسنامه شرکت شمسا که از منویات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و ریاست سازمان حج و زیارت است، مطرح و اعضای جلسه به هیأت مدیره اختیار دادند تا به لحاظ قانونی و هماهنگی با سازمان حج و زیارت نسبت به اصلاح اساسنامه اقدامات لازم انجام پذیرد.

انتهای پیام/


دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا